مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کرمان با اشاره به اینکه خیرین در تمام مراحل به آموزش و پرورش کمک کردند، گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید ۲ هزار و ۴۰۰ کلاس درس در استان به همت خیرین ساخته شده است وب رگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز به نوعی تجلیل از مقام والای ایثار، سخاوت و مهربانی خیرین و باب جدیدی برای مدرسه سازی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه اظهار داشت : در این برهه حساس شاهد طلایی‌ترین دوران تاریخ آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت یعنی اجرایی کردن سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان استان کرمان تصریح کرد: نگاه به سند تحول بنیادی در مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت و همچنین عامل توسعه و پیشرفت کشور و کانون عرضه خدمات و فرصت‌های تعلیم و تربیت است.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: هر چه قدر ما مدرسه مناسب، شاداب، سرزنده و با نشاط داشته باشیم قطعا در آینده دچار مشکل خواهیم شد و این امر میسر نخواهد شد مگر همه دست‌اندرکاران دست به دست هم دهند.

وی تصریح کرد: ساختن هر کلاس درس گشودن دریچه‌ای به دنیای علم، جوانه‌های معرفت، بصیرت و استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان در مکانی مناسب و شکوفا شدن آنها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ابراز داشت: خیران مدرسه‌ساز از خود گذشتند تا آسایش و آرامش برای دانش‌آنوزان فردا محیا کنند و این افراد دست مهربانی و سخاوت و درس ایثار و خودگذشتکی به جامعه تزریق می‌کنند.

اسکندری‌نسب عنوان کرد: در تاریخ آموزش و پرورش کشور نیمی از مدارسی که ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده توسط خیران مدرسه ساخته شده است.