به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان “سید محمد واعظی نژاد” در نشست بررسی وضعیت فضاهای آموزشی مدارس استثنایی استان کرمان خدمت به دانش آموزان استثنایی را منشا خیر و برکت دانست و اظهار کرد: مناسب سازی و استاندارد سازی فضای آموزشی مدارس استثنایی ضرورتی انکار ناپذیر در راستای تسهیل فرایند یاددهی و یادگیری است.

وی با اشاره به مشارکت بی نظیر خیرین مدرسه ساز در آموزش و پرورش استان در دو سال اخیر از افتتاح مدارس خیرساز استثنایی پویا جیرفت، امید بلوک، باغچه بان قلعه گنج، امام حسین منوجان و رضوان نرماشیر در ابتدای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ خبر داد.

مهندس واعظی نژاد خاطر نشان کرد: مدارس استثنایی بنت الهدی فهرج ، باغچه بان قلعه گنج و ایثار شهربابک نیز از محل اعتبارات دولتی در ابتدای  سال تحصیلی آینده به بهره برداری می رسند.

مهران باهری رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان نیز در این نشست از جمع آوری اطلاعات مربوط به وضعیت سرمایشی و گرمایشی مدارس استثنایی استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: وضعیت سرمایشی و گرمایشی مدارس استثنایی استان در ابتدای سال تحصیلی جدید به همت اداره کل نوسازی استان به روزرسانی شود.

وی با اشاره به استهلاک تجهیزات اکثر مدارس استثنایی استان خواستار اختصاص تجهیزات ویژه به مدارس استثنایی با توجه به نوع معلولیت دانش آموزان شد.

باهری به تحصیل ۴ هزارو۷۵۶ دانش آموز با نیاز های ویژه در مدارس استثنایی استان اشاره و اظهار کرد: استاندارد سازی و بروزرسانی مدارس استثنایی ضرورتی انکارناپذیر در راستای تسهیل فرایند یاددهی یادگیری است.

بر پایه این گزارش: نشست بررسی وضعیت فضاهای آموزشی مدارس استنایی استان کرمان با حضور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و مدیر کل نوسازی استان برگزار شد.