یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل نوسازی کرمان گفت: وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس به وضعیت آموزش و ایجاد عدالت آموزشی درمنطقه کم برخوردار جنوب کرمان نگاه مثبت و ویژه دارند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان کرمان در این جلسه نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد افزود: در بسیاری از شهرستان های شمالی استان مهاجرت باعث شده برخی فضاها بلااستفاده باشند، ولیکن در جنوب کرمان با توجه به رشد جمعیتی همچنان نیاز به رسیدگی و حمایت در راستای برقراری عدالت آموزشی می باشد.
یحیی کمالی پور خدمات نظام را قابل قبول و ارزشمند دانست و عنوان کرد: کماکان برخی مناطق در جنوب کرمان می باشد که شرایط سخت بد آب و هوا و جغرافیایی دارد و به همین علت هنوز کمبودهایی دیده می شود و نیاز است در بحث تخریب و بازسازی و مقاوم سازی، توزیع تجهیزات آموزشی و اداری و رفاهی و … اقدامات لازم صورت بگیرد

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی مدارس با توجه به رشد جمعیت در منطقه فعلا نیاز به اسکان موقت در کانکس دارند، اظهار داشت: با دکتر رخشانی مهر مذاکراتی داشتم و این کمبود را طی گزارشی به ایشان ارائه کرده ام و ایشان هم قول دادند تا تعدادی کانکس به منطقه جنوب کرمان اختصاص دهند و ما منتظر اقدام از سوی ایشان هستیم.
مهندس واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این دیدار گفت: دنبال عدالت آموزشی هستم و از اولویت های کاریم می باشد و تا جایی بضاعتمان اجاز دهد سعی می کنم کمبودها و نواقص برطرف شود.
واعظی نژاد با اشاره به محرومیت های منطقه جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: هدف اصلیم به حداقل رساندن کمبودهای امکانات و تجهیزات آموزشی، اداری و رفاهی منطقه جنوب استان کرمان است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان به گرمای شدید منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت : پیگیرم تا کمبود تجهیزات سرمایشی منطقه جنوب نیز حل شود در حالیکه تا کنون تجهیزات زیادی در این منطقه توزیع شده ولی با توجه به رشد جمعیت و گرمای شدید منطقه باز نیاز است که تجهیزات سرمایشی در منطقه توزیع شود.