مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در دیدار با رئیس آموزش و پرورش شهرستان فهرج از ۱۰ پروژه فعال در شهرستان فهرج خبر داد و گفت: از این ۱۰ پروژه ۳ پروژه خشت و گلی می باشد که تا اول مهر فضای جدید تحویل آموزش و پرورش می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان کرمان ” سید محمد واعظی نژاد” مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان افزود: از این ۱۰ پروژه ۳ پروژه خشت و گلی می باشد که تا مهر سال جاری تحویل آموزش و پرورش می شود و ۴ پروژه نیمه تمام  از محل اعتبارات استانی که ۹۷ درصد پیشرفت داشته اند و امید است تا شروع سال تحصیلی این پروژه ها نیز تحویل آموزش و پرورش فهرج شود.

مدیرکل نوسازی کرمان با اشاره به اینکه ۳ پروژه تخریب و بازسازی نیز در این شهرستان فعال است، اظهار داشت: مدارس استثنایی بنت الهدی شهر فهرج ، مدرسه آیت الله کاشانی و مدرسه حضرت رقیه(س) روستای اسد آباد انگوری از محل اعتبارات استانی نوسازی مدارس کار ساختشان شروع شده و از پروژه های فعال این شهرستان است.

مهندس واعظی نژاد آمار مدارس شهرستان فهرج که از بخاری نفتی استفاده می کنند را حجم بالایی عنوان کرد و گفت: تا مهر سال جاری بخاری های نفتی مدار س این شهرستان جمع آوری شده و سیستم گرمایش استاندارد جایگزین می شود.

مجتبی شهمراد زاده رئیس آموزش و پرورش شهرستان  فهرج در این جلسه از حمایت ها و عملکرد نوسازی مدارس قدردانی نمود و گفت: با توجه به افزایش یک پایه به مقطع ابتدایی برخی فضاهای آموزشی یک یا دو کلاس برای پایه ششم کمبود است و به کانکس برای دایرکردن کلاس های موقت تا ساخت فضای جدید نیاز است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان فهرج به موضوع واگذاری مدارس عشایری به آموزش و پرورش منطقه فهرج خبر داد و تصریح کرد: در صورتی که مدارس عشایری به آموزش و پرورش فهرج تحویل شوند نیاز است پروژه های جدید در روستاها ساخته شود.

شهمرادزاده  اشاره ای به مشکل خرید امتیاز گاز برای مدارس شهر فهرج و روستاهای نزدیک به شهر نمود و اظهار داشت: به کمک نوسازی مدارس استان مدارس شهر فهرج از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار بوده و نیاز است تا مدارسی که علمک گاز به آن ها داده شده نیز به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شوند.