مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در دیدار با رئیس خبرگزاری ایرنا استان کرمان، تعهد خیرین مدرسه ساز این استان ۳۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت تاکنون ۴۵ درصد این مقدار تحقق یافته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان ” سیدمحمد واعظی نژاد” در دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان با اعلام این مطلب، اظهار داشت: استان کرمان در سه ماه نخست سال جاری ۱۷ میلیارد تومان جذب کمک‌های خیرین را در بخش مدرسه سازی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۴۲ خیر مدرسه ساز کرمان در ۶۱ پروژه مدرسه سازی شامل ۲۴۰ کلاس درس مشارکت در این استان مشارکت داشته اند، افزود: سعی بر آن است اقدامات انجام شده در این حوزه از طریق رسانه ها منعکس شود تا مردم در جریان خدمات انجام شده قرار گیرند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمان به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز و حضور و مشارکت مردمی در احداث مدارس اشاره کرد و گفت: این جشنواره با حضور خیرین مدرسه ساز هر ساله دراستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اگر جنبه‌های مردمی این جشنواره رسانه‌ای شود و مردم با اقدامات و اهداف خطیر اداره کل نوسازی مدارس آشنا شوند کمبودها در این بخش برطرف می‌شود.

واعظی نژاد افزود: اداره کل نوسازی مدارس در دورترین نقاط استان پهناور کرمان با کمک خیرین و دولت اقدام به مدرسه سازی کرده در حالی که کمتر به جنبه اطلاع رسانی آن توجه شده است.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در زمینه‌های مختلف می‌تواند تأثیر مثبتی در جامعه ایجاد کند و امید به زندگی را افزایش دهد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان بیان کرد: عدالت آموزشی در برخی مناطق محروم با وجود دانش آموزان با استعداد وجود ندارد لذا این اداره کل در راستای ساخت مدارس مناسب در مناطق محروم و کمتر برخوردار برنامه ریزی دارد.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان نیز در این دیدار رویکرد ایرنا را اعتدال، ایجاد نشاط و امیدآفرینی در جامعه عنوان کرد و گفت: ایرنای ۸۵ ساله با انعکاس بموقع رویدادها و با هدف رفع نارسایی‌ها تلاش دارد مشکلات به تهدید تبدیل نشود.

بهنام احمدی به راه اندازی مرکز چند رسانه ای ایرنا به عنوان ظرفیتی جدید اشاره و تصریح کرد: این خبرگزاری تلاش دارد در شبکه‌های اجتماعی حضور فعالی داشته باشد لذا ایرنا ۲۴ و ایرنا تی وی نیز در این راستا فعال شده است.