با حضور مهندس واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان ، فرماندار شهرستان بردسیر ، رئیس آموزش و پرورش بردسیر اولین پروژه استاندارد سازی طرح جمع آوری بخاری های نفتی استان کرمان در شهر گلزار دبیرستان نجمیه این شهر کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان،سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه در این رابطه گفت: اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان از سال ۹۲ شروع به استاندارد سازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدارس کرده و لیکن هنوز جای کار باقی مانده و مقرر شده تا با اجرای طرح جمع آوری بخاری های نفتی استاندارد سازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی بصورت کامل صورت گیرد.

وی  اظهار داشت : سیستم های گرمایشی مدارس بصورت موتورخانه مرکزی می باشد و  سعی کردیم منبع انرژی از کلاس ها خارج شود تا هیچ خطری دانش آموزان را تهدید نکند و  پروژه مدرسه نجمیه شهر گلزار نیز بصورت موتور خانه مرکزی و سیستم گرمایش شوفاژ عمل می کند.

مهندس واعظی نژاد ادامه داد: پروژه مدرسه نجمیه شهر گلزار که اولین پروژه طرح جمع آوری بخاری های نفتی می باشد و با افتتاح این پروژه بخاری های نفتی دیگر مدارس نیز در ادامه اجرای طرح جمع آوری می شود و امیدواریم تا مهر ماه سال تحصیلی جدید بخاری های نفتی مدارس جمع آوری شود.

وی در ادامه تصریح کرد:  این پروژه از محل اعتبارات نوسازی مدارس با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد ریال در ۵ فضای گرمایشی به بهره برداری رسید.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان به پروژه دبستان امام حسن مجتبی (ع) شهر گلزار نیز اشاره ای کرد و  توضیح داد: این پروژه از پروژه های طرح برچیده شدن مدارس خشت و گلی بوده و با تلاش همکاران و پیمانکار این پروژه امیدواریم مهر سال تحصیلی جدید فضای استاندارد و ایمن تحویل آموزش و پرورش بردسیر شود.

واعظی نژاد در رابطه با این پروژه تخریب و بازسازی خشت و گلی افزود: این مدرسه  با ۶ کلاس درس و ۶۰۰ متر زیر بنا آموزشی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال ساخته می شود که ۱۲۰ نفر دانش آموز بدون دغدغه و نگرانی در این مدرسه تحصیل خواهند کرد.