به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بعد از سفر به کرمان ابتدا در مراسم با شکوه تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شرکت کرد و با ادای احترام به ساحت این شهید والا مقام در ادامه سفر خود در بیت الزهرا(س) شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی حضور یافت.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این سفر همچنین در جلسه هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان حضور یافت و اظهار کرد: بسیاری از اقدامات خوبی که در حوزه خیرین صورت گرفته حاصل برگزاری چنین جلسات تعاملی و نزدیک با خیرین مدرسه ساز است علاوه بر آن با پیگیری‌های سازمان نوسازی مدارس کشور اختصاص ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط دولت در لایحه بودجه ۹۹ برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مشارکتی در نظر گرفته شد که این تخصیص اعتبار تاکنون بی‌سابقه بوده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: اگر خیرین نیز به همین میزان مشارکت کنند، تحولی عظیم در پروژه‌های نیمه تمام خیرین اتفاق می‌افتد و  سقف مشارکت خیرین به همراه دولت به ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

رخشانی‌مهر اظهار کرد: در سال ۹۷ ردیف اعتبار خیرین مدرسه‌ساز حدود ۴۶۵ میلیارد تومان با ۱۱۰ درصد تخصیص بود و در سال ۹۸، یک هزار میلیارد تومان دولت در پروژه‌های خیرساز برای خود اعتبار در نظر گرفت که کامل تخصیص داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره موضوع انشعابات آب، برق و گاز مدارس مربوط به پروژه‌های خیرساز بیان کرد: در این خصوص مصوبه‌ای به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ارائه شده است که در این کمیسیون به تصویب رسید و با رای آوردن در صحن علنی مجلس پروژه های خیرساز از هزینه انشعاب آب، برق و گاز معاف می‌شوند.

رخشانی‌مهر با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار خیرین در توسعه فضاهای آموزشی در کشور،  ضمن قدردانی از آنان اظهار کرد: ۱۵ ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) به نام روز ملی تکریم خیرین نامگذاری شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در نظر داریم تا با کمک خیرین نیازها و زیر ساخت‌های آموزشی مناطق محروم از جمله کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر مورد توجه ویژه باشد و در این خصوص سازمان مرکزی نوسازی مدارس هم به این فضاها نگاه ویژه‌ای دارد و در تخصیص اعتبارات به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کنیم تا کمبودهای آموزشی این مناطق جبران شود و به استاندارد های کشوری برسند.

در ادامه سید محمد واعظی‌نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان طی گزارشی از مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در ساخت و ساز مدارس کرمان تجلیل کرد و گفت: تعهد خیرین در استان کرمان تا پایان آذر ماه سال جاری ۴۲ میلیارد تومان بوده است که امیدواریم تا پایان سال ۹۸ این مشارکت افزایش یابد.