به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان “سید محمد واعظی نژاد” مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در حاشیه آیین کلنگ زنی این پروژه بزرگ بیان داشت: خیر نیکوکار خانم‌ هنرمند نیت کردند که با ساخت مدرسه ای بزرگ در شهر کرمان نام‌همسر مرحومشان را زنده نگه داشته و انشالله اجر و پاداش اخروی برای این مرحوم ثبت و ضبط خواهد شد.

مهندس واعظی نژاد در رابطه با اقدام این خیر نیکوکار گفت: خانم‌هنرمند که از بانوان خیر کرمانی می باشند، در امور عام المنفعه دستی بر اتش دارند و علاوه بر مشارکت در ساخت مدرسه قصد دارند خوابگاهی در این‌واحد آموزشی پیش بینی شود تا دانش آموزان بی بضاعت از فضای خوابگاهی بهره ببرند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در رابطه با مشخصات این پروژه آموزشی گفت: برای این هنرستان فنی و حرفه ای ۹ کلاس درس بزرگ و ۹ کارگاه و آزمایشگاه پیش بینی شده است.

واعظی نژاد با اشاره به اینکه این واحد آموزشی از سالن چند منظوره نیز بهره می برد ، تصریح کرد: این سالن ۴۸۰ متر مربع زیر بنا دارد و زیر بنای آموزشی این هنرستان ۳ هزار متر مربع طراحی شده است.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: این هنرستان به نام زنده یاد مهندس احمد افتخاری همسر مرحوم خیر نیکوکار خانم هنرمند نامگذاری می شود و با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان ساخته خواهد شد.