به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان” سید مجمد واعظی نژاد”مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان درگفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص ساخت و ساز مدارس در سال‌های اخیر عنوان کرد: حدود ۷ هزار و ۷۰۰ مدرسه با بیش از ۳۰ هزار کلاس درس در استان داریم.

وی افزود: در مهرماه ۹۸ تعداد ۳۵۰ کلاس درس را به آموزش و پرورش تحویل داده و در سال جاری طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و انشاءالله تا پایان سال ۷۰۸ کلاس درس را تحویل می‌دهیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با افزوده شدن پروژه‌های خیری این تعداد کلاس به یک هزار کلاس درس برسد.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان در رابطه با پیشرفت پروژه‌ها تصریح کرد: به طور میانگین می توان گفت پروژه ها تا ۳۰ درصد پیشرفت داشته اند، البته پروژه های شهر کرمان پیشرفتشان پایین تر بوده ولی شهرستان‌های رابر و گلباف بیشترین پیشرفت پروژه ها را دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در خصوص اولویت های کاری این اداره کل در سال ۹۹ اظهار داشت: برنامه داریم تا فضاهای آموزشی استان را به میانگین سرانه متوسط کشوری برسانیم، به همین دلیل تامین اعتبارات در دو بخش دولتی و خیرین برنامه‌ریزی شده است، تا انشالله در سال ۱۴۰۰ به سرانه متوسط کشوری برسیم.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: در سال ۹۹ اولویت های اصلیمان تکمیل پروژه های نیمه تمام، ساماندهی سرویس های بهداشتی و استاندارد سازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی می باشد.