در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی انعقاد تفاهم نامه اداره کل نوسازی مدارس با سازمان بسیج سازندگی استان کرمان بر خدمت به مردم در حوزه تامین زیر ساخت های آموزش که از اهداف مشترک دو دستگاه است؛ تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان صبح امروز؛ جلسه هماهنگی و برنامه ریزی انعقاد تفاهمنامه اداره کل نوسازی مدارس با سازمان بسیج سازندگی استان با حضور سید محمد واعظی نژاد مدیر کل نوسازی مدارس، سرهنگ جواد جلالی رئیس سازمان بسیج سازندگی ، محمد علی آدینه رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمان در محل دفتر مدیر کل نوسازی مدارس تشکیل شد.

سید محمد واعظی نژاد ضمن تبریک پیشاپیش فرا رسیدن ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) یادآور شد روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) روز تکریم خیرین نامگذاری شده است و در این روز از خیرین مدرسه ساز تجلیل به عمل می آید.

وی خاطر نشان‌ساخت: گروه‌های جهادی هم که وقت ،عمر و جان خود را در راه جهاد و خدمت به مردم صرف کرده‌اند در راستای همین خیرین قرار می گیرند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از انعقاد تفاهم نامه با سازمان بسیج سازندگی استان ابراز خرسندی کرد و گفت: مطمئناً با توجه به اینکه بر اساس قانون، نوسازی مدارس پروژه ها را بایستی با انجام تشریفات و انجام مناقصه به پیمانکار واگذار نماید ولیکن ظرفیت گروه های جهادی و ورود این گروه ها در عرصه ساخت و ساز و تعمیر مدارس هزینه پروژه ها را کمتر کرده و با توجه به حضور بیشتر نیروهای داوطلب زمان کمتری پروژه ها به پایان می رسد.

عضو شورای فنی استان کرمان تصریح کرد: بعد از امضای تفاهم نامه و ابلاغ آن از سوی هر دو سازمان به دستگاه‌های مربوطه به زودی مفاد تفاهم نامه عملیاتی خواهد شد و بر اساس شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان کرمان تصمیم‌گیری‌های کلی صورت خواهد گرفت که مطمئناً با توجه به اهداف هر دو سازمان در کنار هم قرار گرفتن این دو دستگاه هم افزایی به دنبال داشت که به نفع مردم محروم می باشد.

محمدعلی آدینه رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمان از حرکت جهادی سازمان بسیج سازندگی استان در ساخت و تعمیر مدارس قدردانی کرد و گفت: ساخته شدن مدرسه یک مقوله است و نگهداری و تعمیر از آن نیز یک مقوله دیگر که بایستی توجه جدی و ویژه به آن بشود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کرمان بیان داشت: بسیج سازندگی از اول انقلاب در همه عرصه ها کمک کرده و یار نظام بوده و گروههای جهادی می تواند در تعمیرات مدارس نقش بسزایی داشته باشند.

وی از شناسنامه دار شدن مدارس قدردانی کرد و گفت: یک هیات مهندسی تخصصی بایستی شناسنامه ها را بررسی کند و ببیند کدام مدرسه نیاز به چه کمک و اقدام حمایتی دارد.

سرهنگ جواد جلالی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان از فعالیت گروه‌های جهادی در عرصه های مدرسه سازی، فرهنگی، بهداشت و درمان و غیره خبر داد و گفت: تصمیم بر این است که به گروه‌های جهادی مجوز داده مشود و این گروهها شناسنامه دار خواهند شد.

سرهنگ جلالی افزود: برای گروههای جهادی که در عرصه مدرسه سازی فعالیت می کنند هدف گذاری شده، که ۵ گروه جهادی در این حوزه فعالیت دارند و در ابتدای امر ما به دنبال تخصصی کردن این گروه ها هستیم و اینکه با ارتباط با ناظرین اداره کل نوسازی مدارس بتوانیم انتقال تجربیات نیز داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان اظهار نمود: در ابتدای امر با ساخت مدارس کوچک دو و سه کلاس کار را شروع می کنیم و فعالیت این گروه‌ها را رصد می‌کنیم و نواقص کار را در طول اجرای پروژه ها مطمئناً برطرف خواهیم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: انشاالله اتفاقات خوبی رقم بخورد و این تفاهمنامه منشأ خیر و برکت شود در حوزه ساخت و تعمیر و مرمت مدرسه ها که در آخر نفعش به مردم مناطق محروم خواهد رسید.