به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان” مهندس ورناصری” معاون فنی سازمان نوسازی مدارس کشور در سفر به کرمان ضمن بازدید از پروژه های جنوب استان، از روند احداث پروژه‌ بزرگ مجتمع‌ آموزشی حیات طیبه شهر کرمان به همراه مدیرکل نوسازی مدارس استان و معاونین این اداره کل بازدید نمود.

مهندس ورناصری در حاشیه این بازدید بیان داشت: مجتمع آموزشی حیاط طیبه شهر کرمان یکی از بزرگترین پروژه های نوسازی مدارس در جنوب شرق کشور است که این پروژه با زیربنای ۱۵ هزار متر مربع با تعداد ۴۰ کلاس درس، سالن ورزشی،زمین‌چمن‌مصنوعی، آمفی تئاتر، کارگاه و آزمایشگاه در چند روز آینده با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.»

وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین عنوان شده است که مدرسه کانون تربیتی محله و تجلی بخش حیات طیبه است. بنابراین باید در طراحی و ساخت مدرسه تدابیری اتخاذ شود که مدرسه به عنوان محیط دوست داشتنی و شوق انگیز برای دانش آموزان تلقی شود و زمینه ارائه خدمات موثر در آن تدارک دیده شود.

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزایش سرانه فضای فیزیکی دانش آموز در فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی براساس برنامه درسی ملی و منطبق با استانداردهای جهانی در راستای پاسخگویی به ساحت های مختلف آموزشی، تربیتی و ورزشی و دستیابی به ابعاد مناسب و با تاکید بر توسعه مجتمع های آموزشی و تربیتی با توجه به اقتضائات اقتصاد آموزش و پرورش را یکی از مهم ترین اهداف اعلام کرده است.

سید محمد واعظ نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در حاشیه بازدید این پروژه گفت: جهت گیری وزارت آموزش و پرورش به سمت ساخت مجتمع‌های آموزشی است که از آنها تحت عنوان حیات طیبه نام برده می‌شود. این مجتمع‌های آموزشی، دانش‌آموزان پیش‌دبستانی تا آخر متوسطه دوم را شامل می شود.

واعظی نژاد افزود: این پروژه به نام سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است
و در کنار این پروژه دو پروژه ۳۶ کلاسه به نام شهید سلیمانی و شهید پور جعفری در شهرک شهرداری و شهرک مطهری شهر کرمان نیز در دست ساخت است