باحضور خیر نیکوکار، استاندار، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش بطور همزمان و بصورت نمادین ۲۳ مدرسه مولانا طی مراسمی در مدرسه ۶ کلاسه شهر جیرفت افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان ، در راستای تحقق طرح آجر به آجر و نیل به هدف جذب مشارکت های مردمی جدید به همت خیر نیکوکار محسن ابریشم چی ۲۳ مدرسه را در جنوب استان کرمان بطور همزمان افتتاح شدند.

سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان‌کرمان در آیین افتتاح مدارس مولانا ضمن قدردانی از اقدام خداپسندانه و انساندوستانه خیر نیکوکار بیان داشت: به همت محسن ابریشم چی خیر نیک اندیش و با مشارکت نوسازی مدارس ۲۳ مدرسه در شهرستان های جیرفت، فاریاب، کهنوج و رودبار جنوب ساخته شد که امروز شاهد افتتاح این مدارس هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان تصریح کرد: خیرنیک اندیش ارادت ویژه ای محضر حضرت مولانا دارند که هر ۲۳ مدرسه به نام شاعر و ادیب بزرگ ایران زمین نامگذاری شده اند.

عضو شورای فنی استان با اشاره به اینکه در جنوب کرمان و مخصوصا در روستاها با مشکل کمبود فضای آموزشی ایمن و استاندارد روبرو هستیم، اظهار داشت: با افتتاح این ۲۳ مدرسه ۸۸ کلاس دیگر به مجموع کلاس های درس استاندارد و مقاوم جنوب کرمان اضافه شد که بخشی از کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان های جنوبی خصوصا در روستاها را جبران کرده است.

مهندس واعظی نژاد در خصوص پروژه مولانا شهر جیرفت گفت: این پروژه با ۶ کلاس درس و ۴۳۳ متر مربع زیر بنای آموزشی ساخته شده است که تحویل آموزش و پرورش جیرفت شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از بانیان خیر موسسه خیریه مولانا تشکر و کرد گفت: از اینکه محسن ابریشم چی و محمد حسین مقیمی در جنوب استان کرمان تصمیم گرفتند مدرسه بسازند، این کارشان قابل تقدیر و تحسین برانگیز است، انشاالله نسل آینده کشور قدر خیرین و عظمت کار عام‌المنفعه را درک کنند و خودشان به همونوعانی که نیاز به کمک دارند ، کمک کنند و یاری رسانند.