با حضور خیرین و مدیران‌کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش دبیرستان دخترانه “سحر طوسی” روستای سهران شهرستان کهنوج افتتاح و به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان‌کرمان؛ “سید محمد واعظی نژاد” مدیرکل نوسازی مدارس استان در آیین افتتاح این مدرسه گفت: خانم سحر طوسی به عنوان اولین بانوی ایرانی از خزر تا خلیج فارس را با دوچرخه طی کرد و در این مسیر وقتی متوجه شد تعدادی از دانش آموزان دختر روستای سهران کهنوج به دلیل نداشتن مدرسه، ترک تحصیل می کنند، با جذب مشارکت خیر نیکوکار آقای محمد علی فتوت و با همکاری زهرا گیتی نژاد مدیر موسسه خیریه مهر گیتی و تامین اعتبار دولتی نوسازی مدارس برای دانش آموزان دختر روستای سهران مدرسه ساخت.
وی با اشاره به اینکه خانم سحر طوسی در راستای کمپین ” دختران فردا” که هدفشان تلاش برای ساختن فردایی بهتر برای دختران سرزمینمان ایران هستند، تصریح کرد: این مدرسه هم در ادامه پویش مدرسه سازی کرمان دانا با همکاری موسسه خیریه مهر گیتی و اتاق بازرکانی استان و کمک خیر نیکوکار جناب آقای محمد علی فتوت با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.
مدیرکل نوسازی مدارس استان‌کرمان افزود: این دبیرستان متوسطه دوره اول با ۳ کلاس درس و آزمایشگاه با زیربنای ۲۶۸ متر مربع زیر بنای آموزشی ، ۲۴۰ متر طول حصار کشی، ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع محوطه سازی شرایط تحصیل ۱۲۰ دانش آموز دختر روستای سهران کهنوج را فراهم کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین افتتاح مدرسه خیرساز سحر طوسی در کهنوج ضمن تقدیر از موسسه مهر گیتی و خیر گفت: “سحر طوسی” خیر ورزشکار مدرسه ساز برای همیشه تاریخ در ذهن مردمان استان کرمان بویژه مردم خونگرم کهنوج ماندگار شد.
“احمد اسکندری نسب” اظهار داشت: مدرسه خیر ساز طوسی به پاس رکاب زنی دختران سرزمینمان از خزر تا خلیج فارس در کمپین دختران فردای موسسه مردم نهاد مهر گیتی به یاد مرحوم “عطا مصباح” توسط محمد علی فتوت ساخته شده است.