مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان کرمان در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کرمان گفت: نقش خیرین مدرسه ساز در کاهش مدارس چند نوبته بر کسی پوشیده نیست و به گفته دکتر حافظی مرحوم هر که دارد همت مدرسه سازی، بسم الله.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان کرمان ” سید محمد واعظی نژاد” افزود: خدمات نظام و انقلاب در حوزه مدرسه سازی بر کسی پوشیده نیست و لیکن خیرین مدرسه‌ساز، نقش بسیار مهمی در رفع مشکل فضای آموزشی در استان کرمان داشته‌اند و بی‌شک اگر کمک‌های بدون چشمداشت آنان نبود چه بسا همچنان بسیاری از مدارس هنوز هم چند نوبته بود و شاید هم در مناطقی مدرسه ساخته نمی‌شد.

وی همچنین به خدمات ماندگار دکتر محمد رضا حافظی موسس و رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اشاره کرد و گفت: دکتر حافظی مرحوم همیشه در سخنانشان می گفتند بر این باورم که اگر همتی برای مدرسه‌سازی و قدرتی برای قرار دادن آجری در بنای رفیع فرهنگ و آموزش دارید، بسم‌الله.

مهندس واعظی نژاد ادامه داد: اگر بخواهم خدمات و فعالیت های خیرین مدرسه ساز استان کرمان را بازگو کنم در حوصله و وقت این مراسم نمیگنجد و این خدمات بسیار زیاد و چشمگیر است اما در گزارشی کوتاه خدمتتان عرض می کنم در سال ۹۷ خیرین ۶۱ پروژه خیری را متعهد شدند، که نسبت به سال گذشته با ۳۷ پروژه رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات خیری در استان کرمان رقم خورد.

وی با اعلام اینکه مایه فخر و مباهات است که بگویم ۱۰۰ درصد تعهدات خیرین مدرسه ساز استان کرمان در جشنواره بیستم تحقق یافت، تصریح کرد:  با اعتباری بالغ بر ۲۳۴ میلیارد ریال مشارکت خیرین مدرسه ساز در سال گذشته ۲۶۲۱۳ متر مربع به زیر بنای آموزشی استان کرمان اضافه شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان خاطر نشان ساخت: در سال ۹۷ در بحث پیگیری تحقق تعهدات خیرین مدرسه ساز موفق شدیم رتبه اول کشور را کسب نماییم، و امیدوارم در سال ۹۸ نیز طبق پیش بینی ها ۱۰۰ درصد تعهدات خیرین مدرسه ساز محقق شود.

سید محمد واعظی نژاد اظهار داشت: با کمال افتخار می گویم که در سال جدید خیرین مدرسه ساز اقدامات بزرگی را صورت داده اند و علاوه بر اهدای زمین و مشارکت در ساخت خوابگاه دانش آموزی ۱۷ پروژه مدرسه سازی را با ۹۶ کلاس درس و زیربنای آموزشی ۱۶۳۷۸ مترمربع در سراسر استان متعهد شده اند.