مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در شورای معاونین آموزش و پرورش از تحویل ۷۳ پروژه مدرسه سازی در اول مهر ماه سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدار ساستان کرمان؛“سید محمدواعظی نژاد” مدیرکل نوسازی کرمان در ادامه تصریح کرد: از این ۷۳ پروژه مدرسه سازی که اول مهر سال جاری تحویل آموزش پرورش می شود، ۳۰ پروژه از پروژه های مدرسه سازی خشت و گلی می باشد که مدارس خشت و گلی تخریب و ساختمان جدید آموزشی استاندارد و ایمن جای فضای خشت و گلی ساخته شده است.

وی همچنین طی مذاکره فی المجلس و بصورت تلفنی با دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس پیام ایشان را مبنی بر قول مساعد برای تخریب و بازسازی ۳۰ مدرسه خشت و گلی استان کرمان و تحویل فضاهای جدید در مهر سال جاری به اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش استان ابلاغ نمود.

مهندس واعظی نژاد با اعلام اینکه این ۷۳ پروژه از نیازها و اولویت های آموزش و پرورش می باشد، تصریح کرد: امیدواریم در مهر ماه و با شروع سال تحصیلی جدید این ۷۳ پروژه تحویل آموزش و پرورش شود و با برچیده شدن مدارس خشت و گلی، جشن افتتاح و بازگشایی ۳۰ مدرسه جدید با ۸۰ کلاس درس با زیر بنای آموزشی ۶۴۸۴ متر مربع برگزار شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان به اهداف و سیاست های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره ای کرد و خاطر نشان ساخت: برچیدن فضاهای خشت گلی در استان کرمان در راستای اهداف سند تحول بنیادین صورت گرفته و بازسازی،مقاوم سازی فضاهای فرسوده و ایمن سازی مدارس از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.