مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استان کرمان از برگزاری جشن برچیدن شدن مدارس خشت و گلی خبر داد و گفت: پس از پایان مدارس خشت و گلی طرح برچیده شدن مدارس سنگی آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان«سید محمد واعظی نژاد» مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این اجلاسیه در رابطه با مدارس خشت و گلی تصریح کرد: پس از بررسی های به عمل آمده و شناسایی ۳۰ مدرسه خشت و گلی در سراسر استان کار بازسازی این مدارس آغاز شد و اول مهر ماه سال جاری ۸۰ کلاس درس استاندارد و ایمن تحویل آموزش و پرورش استان کرمان می شود.

وی در ادامه افزود: در مهر سال تحصیلی جدید با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور جشن برچیده شدن مدارس خشت و گلی در کشور برگزار خواهد شد و پس از برگزاری جشن پایان مدارس خشت و گلی طرح برچیده شدن مدارس سنگی آغاز می شود و برنامه ریزی شده تا مهر ۹۹ با مدارس سنگی نیز خداحافظی شود.
مهندس واعظی نژاد با  اشاره ای به برنامه های کوتاه مدت اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان مبنی بر جمع آوری بخاری های نفتی و استاندارد سازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدارس بیان داشت: نوسازی مدارس استان کرمان ۴۵۰ پروژه فعال اعم از ساخت و ساز مدارس، احداث سالن ورزشی، سالن چند منظوره ، حصار کشی و محوطه سازی ، استاندارد سازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی را در حال حاضر در دست اجرا دارد که ابتدای مهر امسال ۷۲ پروژه آماده تحویل به آموزش و پرورش است.

مدیرکل نوسازی مدارس کرمان خاطر نشان  ساخت: استاندارد سازی‌ سیستم های سرمایشی و گرمایشی در استان کرمان در دستور کار قرار داشته و تعداد ۱۰۰ پروژه در دست اقدام است بطوریکه ۷۵۰ کلاس درس تا مهر سال جاری به سیستم های استاندارد مجهز می شود.

وی همچنین عنوان کرد: کار طرح جمع آوری بخاری نفتی ویژه مدارسی است، که علمک گاز دارند و به زودی طرح جمع آوری بخاری های نفتی مدارسی که علمک گاز ندارند ، آغاز خواهد شد و طرح استاندارد سازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی از مناطق سردسیر استان  شروع شده و متعاقبا در مناطق گرمسیری هم اجرا خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان بر فعال سازی مجامع خیرین مدرسه ساز شهرستان ها و مناطق تاکید کرد و اظهار داشت: در سال ۹۸ خیرین مدرسه ساز ۲۸ پروژه خیری را با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال متعهد شده اند، که نشان از رشد قابل ملاحظه در حوزه مشارکت ها و کمک های خیرین است که امیدواریم این رشد همچنان ادامه داشته باشد.

در حاشیه این اجلاس با حضور مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان ، اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان و امام جمعه ، فرماندار و رئیس آموزش و پرورش شهرستان رابر کلنگ احداث دو مدرسه خیر ساز ۱ کلاسهای در روستاهای ابراهیم آباد و گزوئیه شهرستان رابر به زمین خورد.

فضای آموزشی این مدارس توسط موسسه خیریه رضوان ساخته خواهد شد و حصار و محوطه سازی این مدارس از اعتبارات نوسازی مدارس تامین می شود.

 نماینده موسسه خیریه رضوان آقای مدروانی نیز در مراسم حضور داشت و متعهد شد مدارس دیگری در مناطق محروم استان از جمله رودبار، قلعه گنج، منوجان و … بسازد