با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش ، استاندار کرمان ، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان کرمان کلنگ ساخت مجتمع آموزشی خیرساز شامل دو باب مدرسه ۱۲ کلاسه در منطقه سرآسیاب فرسنگی شهر کرمان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال به زمین زده شد.

با حضور دکتر حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و دکتر فدایی استاندار کرمان ، خیرنیکوکار آقای صفری و مدیرکل آموزش و پرورش  کار ساخت فاز اول این مجتمع آموزشی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال آغاز می شود.

 این پروژه بخشی از کمبود فضای آموزشی شهر کرمان را جبران خواهد کرد و دانش آموزان منطقه سرآسیاب فرسنگی شهر کرمان می توانند در مدرسه مقاوم ، استاندارد و ایمن تحصیل نمایند.
این مجتمع آموزشی شامل دو باب مدرسه ۱۲ کلاسه می باشد که  زیر بنای آموزشی آن ۳۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۷۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه برنامه هایش در استان کرمان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان حضور یافت و اظهار داشت: 24 میلیارد تومان برای پایان مدارس خشتی و گلی، ۹ میلیارد تومان برای پایان بخاری نفتی و ۱۰میلیارد تومان برای دانش آموزان مدارس شبانه روزی به استان کرمان اختصاص داده شده است.

دکتر حسینی افزود: استان کرمان از حیث وضعیت آموزش و پرورش از ویژگی های خاصی برخوردار است. در ویژگی اول فاصله طولانی و پراکندگی بسیار بالایی بین مناطق استان کرمان وجود دارد که این فاصله به بیش از ۱۰۵۰کیلومتر می رسد.

وی با اشاره به ویژگی دوم استان کرمان تصریح کرد: جمعیت دانش آموزی استان به شکل موزائیکی است به گونه ای که دانش آموزان اتباع خارجی، عشایری و سایر دانش آموزان با شرایط متفاوت دیگر دارد.

حسینی با بیان سومین ویژگی استان کرمان گفت: فاصله بسیار زیاد بین مناطق شمال و جنوب این استان که نابرابری هایی اجتماعی- اقتصادی درآن کاملاٌ نمایان است به طوری که ۱۸منطقه استان کرمان محروم ولازم التعلیم هستند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: چهارمین ویژگی استان کرمان؛ وجود ۶۰۸ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش آموز و ۲۷۰ مدرسه زیر ۵ نفردانش آموز است.

وی در مورد پنجمین ویژگی استان کرمان گفت: ۲۰ درصد مدارس و دانش آموزان استان کرمان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنندکه آن را از میانگین ۱۱درصدتحصیل دانش آموزان مدارس غیردولتی درکشور کاملاٌ متمایز می کند و نشان از مشارکت بالای بخش خصوصی در تعلیم و تربیت این استان دارد. همچنین فعالیت بالای خیرین مدرسه ساز در این استان است به طوری که در سال گذشته بیش از۶۰ مدرسه در این استان توسط خیرین ساخته شده است.

حسینی با اشاره به ویژگی ششم استان کرمان افزود:۳۱۰ هزار هنرجوی فنی و حرفه ای و کاردانش با رشد ۳۲ درصد و میزان برون سپاری کاردانش با رشد ۱۲۰ درصدی و وجود ۵۰ هنرستان کارآفرین به این استان موقعیت خاصی از نظر رشد آموزش های فنی وحرفه ای داده است.

افزودنی است در سفر دکتر حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به کرمان از مدرسه تمام خیری شهید مهدوی، پروژه بزرگ ساختمان جدید اداره کل آموزش و پرورش بازدید به عمل آمد و فاز ۳ مرکز آموزشی – رفاهی – خدماتی (خانه معلم) استان کرمان افتتاح و به بهره برداری رسید.