مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان از افتتاح ۵۴ پروژه آموزشی که برخی به همت خیران مدرسه ساز ساخته شده همزمان با بازگشایی مدارس در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، سید محمد واعظی نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان صبح امروز درجشن بازگشایی مدارس گفت: درابتدای مهر امسال و همزمان با بازگشایی مدارس استان، نزدیک به ۵۴ پروژه مدرسه سازی، ساخت سالن ورزشی واستخر، پروژه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی وسرمایشی و… افتتاح و به بهره برداری رسیده و تحویل آموزش وپرورش می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان گفت: فضای دبیرستان دخترانه شهید مهدوی دور اول و دوم که جشن بازگشایی امروز در آن برگزار شد، به همت  معاون وزیر آموزش و پرورش، زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، استاندار، مدیران کل نوسازی و آموزش و پرورش افتتاح و به بهره برداری رسید.

سید محمد واعظی نژاد در رابطه با این پروژه مدرسه سازی گفت: این پروژه مدرسه سازی با مشارکت خیر نیکوکار خانم صدیقه مهدوی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

او تصریح کرد: پروژه مدرسه  شهید مهدوی با زیر بنای آموزشی ۳۵۰۰ متر مربع در ۳ طبقه با ۱۸ کلاس درس ۷۰۰ دانش آموز دختر مقطع متوسطه دور اول و دوم را پوشش می‌دهد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان اظهار گفت: علاوه بر هزینه خیر برای ساخت فضای آموزشی از اعتبارات دولتی بالغ بر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون صرف عملیات ساخت محوطه و حصار این مدرسه شده است.

او همچنین افزود: همراه با بازگشایی مدارس ۳۰ پروژه جمع آوری و جایگزینی مدارس خشت و گلی در سطح استان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.