مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان گفت: با توجه به محرومیت‌های استان کرمان در مناطق آموزشی جنوب، شرق استان کرمان به دلیل رشد جمعیت دانش آموزی با کمبود صندلی، میز، نیمکت روبرو هستیم. به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی نوسازی مدارس استان کرمان، سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان امروز در نشست با مدیر کل شرکت صنایع آموزشی ایران ومعاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان کرمان در خصوص تامین وخرید تجهیزات آموزشی مدارس گفت: وقتی اعتبارات دولتی برای خرید تجهیزات آموزشی محدود است، خرید تجهیزاتی مثل صندلی دانش آموز برای منطقه‌ای که محروم بوده و دانش آموز روی زمین می‌نشیند، ارجحیت دارد و توجیه پذیر است و بایستی به جای کیت‌های محتوای آموزشی کمبود امکانات اولیه از قبیل صندلی، میز و نیمکت را جبران نموده و سپس سراغ اولویت‌های بعدی مثل کیت‌های محتوای آموزشی که در روش‌های نوین تدریس بسیار حائز اهمیت هستند، برویم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان افزود: با توجه به محرومیت‌های استان کرمان هنگامی در مناطق آموزشی جنوب، شرق استان کرمان به دلیل رشد جمعیت دانش آموزی با کمبود صندلی، میز، نیمکت روبرو هستیم، اولویت تامین تجهیزات ابتدا با خرید امکانات اولیه است و در مرحله بعد باید سراغ تجهیزات جدید آموزشی و کیت‌های محتوای آموزشی باشیم.

واعظی نژاد با اعلام اینکه در برخی مناطق آموزشی استان کرمان با کاهش جمعیت دانش آموزی روبرو هستیم، بیان کرد:در مدارس کلاس‌های درس، بصورت چند پایه دایر و اداره می‌شود، و تجهیزات اولیه مدارس تامین شده و نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاهی، هوشمند سازی و کیت‌های محتوای آموزشی است در حالیکه فقدان کیت‌های آموزشی برای کلاس‌های چند پایه در حال حاضر یک معضل برای تدریس معلمان در کلاس‌های چند پایه است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان عنوان کرد: هر دو مجموعه نوسازی مدارس و آموزش و پرورش بصورت مستمر درگیر خرید و توزیع تجهیزات هستند و بخش مهمی از کار این دو دستگاه در این حیطه تعریف می‌شود.

واعظی نژاد با اشاره به اینکه نهایتا در بحث تجهیزات آموزشی، آموزش و پرورش بهره بردار است، بیان کرد: خرید و توزیع تجهیزات آموزشی بر اساس درخواست‌ها و اولویت‌های آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و مدیریت تامین و توزیع آن با نوسازی مدارس است ولیکن تجهیزات آموزشی از سوی اداره کل نوسازی مدارس به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تحویل می‌شود و نحوه توزیه آن در مدارس بر عهده خود ادارات آموزش و پرورش است.

او همچنین بر تحقق عدالت آموزشی تاکید کرد و گفت: در راستای تحقق عدالت آموزشی و رسالت دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت معتقدیم دانش آموزان با تجهیزات مناسب و به روز بایستی تحت آموزش قرار بگیرند و مهارت و کار را با تجهیزات خوب یاد بگیرند.