معاون مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس کرمان گفت: با توجه به اهمیت نقش بانوان در گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی، «همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه ساز» برای تبیین این سنت نیکو برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمان، فرحبخش معاون مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس کرمان در جلسه آماده‌سازی «همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه ساز» اظهار کرد: همایش ملی بانوان خیر مدرسه‌ساز طبق بخشنامه ابلاغی از سازمان نوسازی کشور در هفته آخر آبان امسال برگزار می‌شود.

فرحبخش اهداف برگزاری بانوان خیر مدرسه‌ساز را تکریم بانوان و تجلیل از برگزیدگان و خانواده‌های فعال در امر مدرسه سازی، تبیین برنامه‌های آینده شورای بانوان در دهه سوم فعالیت خیرین مدرسه ساز و جذب و تعامل حداکثری با نهادهای دولتی و خیریه‌های بانوان فعال در امر مدرسه سازی عنوان کرد.

وی با اشاره به شعار همایش تحت عنوان «بانوی ایرانی-مدرسه مهربانی» تصریح کرد: تبیین نقش بانوان و خانواده در گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی رویکرد این همایش ملی در نظر گرفته شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس کرمان، شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز را بازوهای کمکی نوسازی مدارس در جذب مشارکت‌های خیرین در امر مدرسه‌سازی دانست و گفت: اعضای شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز هر کدام از خیرین مدرسه‌سازی هستند که در ادامه وقف جان، مال، عمر و وقتشان کماکان در حوزه جذب مشارکت‌های مردمی با توجه به دغدغه‌ای که دارند فعالیت و در برگزاری همایش ملی بانوان خیر مدرسه ساز نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

وی سهمیه استان کرمان برای حضور در این همایش ملی را ۱۰ نفر عنوان کرد و بیان داشت: از این ۱۰ نفر ۶ نفر از بانوان خیر استان، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، رئیس شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز، مسئول مشارکت‌های مردمی و مدیرکل نوسازی مدارس استان هستند که در این همایش شرکت می‌کنند.