دوره آموزشی “عکاسی خبری و خبرنویسی” با حضور کارشناسان روابط عمومی ادارات کل نوسازی مدارس سراسر کشور در کرمان برگزار شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی نوسازی مدارس کرمان، دوره آموزشی “عکاسی خبری و خبرنویسی” با حضور کارشناسان روابط عمومی ادارات کل نوسازی مدارس استانها در کرمان و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با حضور معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی، مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان و معاون فنی این اداره کل، مدیر حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی و رئیس اداره آموزش و تشکیلات سازمان آغاز شد.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان در آغاز این دوره آموزشی طی سخنانی کوتاه، فعالیت‌های روابط عمومی را از مهمترین فعالیت‌های یک مجموعه دانست و با اشاره به اهمیت این بخش گفت: فعالیت‌های روابط عمومی آنقدر ارزشمند و مهم است که اگر در این بخش از فعالیت‌های یک مجموعه خللی وارد شود کل آن مجموعه دچاراشکال خواهد شد.

محمد رکوعی با بیان اینکه فضاهای آموزشی و زیرساخت‌های ایجاد شده در این بخش بسیار مهم است و باید اطلاع‌رسانی دقیق و درستی از عملکردها به مردم ارائه شود، اظهار داشت: کارهای بسیاری در این زمینه انجام شده و ظرفیت‌های خوبی نیز ایجاد شده است که مستلزم فعالیت خوب، دقیق و هوشمندانه روابط عمومی هاست تا به مردم ارائه شود.

وی با اشاره به اهمیت برخورداری روابط عمومی‌ها از تجهیزات و امکانات مناسب روز هم افزود: ارتقاء کمی و کیفی روابط عمومی‌ها و برخورداری از تجهیزات مناسب و متناسب با نیاز روز مد نظر ما قرار دارد و تلاش میکنیم در این زمینه اقدامات خوبی معمول گردد.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم و سیاست‌های اصلی این سازمان پرداختن به حوزه مشارکت‌های مردمی است، اظهار داشت: انتظار داریم مسئولان روابط عمومی ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها نیز با در نظر گرفتن این موضوع و شرایط استان متبوع خود در این زمینه فعالیت‌های لازم را انجام دهند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان نیز در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی ادارات کل نوسازی مدارس کشور گفت: کارشناسان روابط عمومی چشم بینا و زبان گویای ادارات کل نوسازی مدارس هستند و عملکرد مجموعه همکاران در واحد های مختلف را برای آحاد مردم جامعه اطلاع‌رسانی و تبییین می کنند تا خدمات نظام و دولت هر چه بهتر و بیشتر به سمع و نظر مردم برسد و از مجموعه اقدامات این سازمان مطلع شوند.

وی در ادامه به اهمیت کار روابط عمومی اشاره کرد و گفت: بنظر من محتوای  کار  کارشناسان روابط عمومی را می شود در پنج حوزه مهم مطرح کرد و این حوزه ها محتوای فکری _ علمی، محتوای مدیریتی_ تصمیم گیری، محتوای نوشتاری شنیداری دیداری، محتوای فرهنگی _ ارتباطی و محتوای اخلاقی _معنوی است و روابط عمومی‌ها باید در این حوزه ها تقویت شده و بروزسانی شوند.

 وی همچنین کار کارشناسان روابط عمومی را از مشاغل سخت و طاقت فرسا دانست و تاکید کرد: یکی از مهمترین تحول‌هایی که با گسترش همایش های روابط عمومی ها در سطح کشور ایجاد شده است، و بخصوص این گردهمایی و دوره آموزشی، که همانگونه که گفته شد تلاش می کند علم و عمل و رویکردهای علمی و کاربردی را در برنامه های خود بگنجاند، عبور از مفهوم تبلیغاتچی بودن روابط عمومی ها و رفتن به سوی ارتباطی بودن آنها است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان افزود: تبلیغات در جای خود مناسب است، حرکت به سمت ارتباطی شدن روابط عمومی ها به جای تبلیغاتی بودن آنها باشد و این حرکت بایستی  وضعیتی ایجاد کند  که روابط عمومی ها بیش از آنکه در صدد تبلیغات به هر قیمت باشند،‌ در صدد ارتباطات قیمتی و ارزشمند باشند.

واعظی نژاد ادامه داد: ارتباطات یک ارزش واقعی دارد که اگر محقق شود ، بالاترین ارزش واقعی یک سازمان را متجلی می‌کند.

شایان ذکر است؛ کارشناسان روابط عمومی ادارات کل نوسازی مدارس سراسر کشور به مدت دو روز در کرمان حضور دارند و علاوه بر شرکت در دوره آموزشی عکاسی خبری، موبایلی و خبرنویسی از مدارس با معماری ایرانی _ اسلامی و جاذبه های تاریخی استان بازدید کرده و عملاً با عکاسی از سوژه های تعیین شده به آموزش‌های انجام شده جامه عمل خواهند پوشاند.