مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: نوسازی مدارس طبق بخشنامه جدید ابلاغی علاوه بر اعلام ظرفیت دانش آموزی، از این پس استحکام بنای مدارس و مراکز غیردولتی را نیز تایید می‌کند.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی نوسازی مدارس استان کرمان، سید محمد واعظی نژاد، مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان امروز در جلسه با مهندسان ناظر پروژه‌های نوسازی مدارس سراسر استان گفت: طبق بخشنامه جدید ابلاغی علاوه بر اعلام ظرفیت دانش آموزی، نوسازی مدارس موظف شده تا از این به بعد، استحکام بنای مدارس و مراکز غیردولتی را نیز تایید کند.

وی با اشاره به این موضوع که ما در نوسازی مدارس شرایط سخت و محدودیت‌های موسسین غیردولتی را می‌دانیم و درک می‌کنیم، افزود: اگر خدای ناکرده اتفاقی در این مدارس از لحاظ استاندارد فضا بیفتد، نوسازی مدارس پاسخگوست، پس موظفیم طبق قوانین و مقررات رفتار کنیم.

واعظی نژاد تصریح کرد: پس از ابلاغ بخشنامه جدید کار تایید استحکام بنا و تایید ظرفیت دانش آموزان در مدارس و مراکز غیردولتی به نوسازی مدارس واگذار شده و نیاز است ادارات آموزش و پرورش سراسر استان با نوسازی مدارس همکاری کنند و اطلاع رسانی مناسب به موسسین مدارس و مراکز غیردولتی صورت بگیرد و از روند جدید کاری آن‌ها مطلع شوند.

وی به ناظران حاضر درجلسه تاکید کرد: قوانین و مقرارت تایید استحکام بنای آموزشی را جدی بگیرند و اگر مدرسه و مرکزی شرایط لازم را ندارد بایستی شرایط لازم را مهیا کند تا خدای نکرده جان دانش آموزان به خطر نیفتد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از تلاش‌های شبانه روزی مهندسان ناظر نوسازی مدارس در اجرای طرح برچیده شدن مدارس خشت و گلی تقدیر کرد و گفت: در حوزه استاندارد سازی سیستم‌های سرمایشی گرمایشی نیز تا کنون ۷۵۰ کلاس درس با بخاری نفتی که مدرسه هایشان علمک گاز داشتند، استاندارد سازی شده و در ادامه اجرای طرح، بحث استاندارد سازی پروژه‌های بخاری نفتی مدارسی که علمک گاز ندارند، در دستور کار است.

واعظی نژاد با اعلام اینکه ۷۰ درصد پروژه‌های در دست اجرای نوسازی مدارس جزو پروژه‌های نیمه تمامند، افزود: طبق برنامه زمانبندی سعی داریم تا مهر ۹۹ پروژ ه‌های نیمه تمام را به پایان برسانیم.