کلنگ ساخت اولین مجتمع آموزشی به نام «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» توسط معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در کرمان به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی ، صبح امروز پس از مراسم تدفین پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مهراله رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان استان، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان کرمان  کلنگ ساخت اولین مجتمع آموزشی از ۶۳ مجتمع آموزشی که در سراسر کشور نامگذاری خواهد شد، در کرمان به نام مبارک شهید والامقام « شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» به زمین خورد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حاشیه این مراسم ضمن پاسداشت مقام والای شهید سپهبد حاج قاسم مسلیمانی و همرزمانش گفت: وظیفه داریم راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم و امروز کلنگ‌ اولین مجتمع آموزشی به نام مبارک ایشان را در کرمان به زمین می زنیم تا راه مقاومت و راه شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه یابد.

دکتر رخشانی‌مهر گفت: این مجتمع‌ شامل دو ساختمان‌ آموزشی دارای حداقل ۳۶ کلاس درس با زیربنای ۶ هزار مترمربع و با یک سالن ورزشی به مساحت یک هزار مترمربع است که از دوره پیش دبستانی تا دوره دوم متوسطه را در برمی گیرد.

وی ادامه داد: از ۶۳ مجتمع آموزشی که قرار است در سطح کشور به نام  مبارک «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» نامگذاری شود، ۲ واحد در ناحیه یک و دو شهر کرمان و یک دبیرستان ۱۲ کلاسه نیز در شهرستان رابر زادگاه این شهید بزرگوار ساخته خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: به پاس ادای دین به ساحت سردار شهید پورجعفری یک واحد آموزشی نیز در شهرستان گلباف زادگاه این شهید بزرگوار نیز ساخته می شود.

رخشانی مهر نیت و قصد از سفر به کرمان را شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: اگر تلاشی می کنیم و در حوزه ساخت و ساز مدارس و زیرساخت آموزشی را فراهم می آوریم، هر مدرسه ای که ساخته می شود و دانش آموزان در آن تحصیل می کنند به اسلام، به نظام و به خون پاک شهیدان و خون مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ادای دین کرده ایم.

 وی با اشاره به دستور وزیرآموزش و پرورش مبنی بر اضافه کردن رشادت‌ها، شجاعت‌ها، خاطرات و دلاورمردی‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به کتب درسی، اظهار داشت: دانش آموزان با حماسه‌های حاج قاسم سلیمانی و اهداف بلندش سال‌های متمادی آشنا می شوند و در خاطر و گفتار دانش آموزان ما در هر کوی و برزن ماندگار خواهد بود و خاطره رشادت‌هایش سینه به سینه نقل شده و قرن ها در اذهان مردم به یادگار خواهد ماند و این‌کمترین کاری است که ما می توانیم در حوزه وظیفه ای و سازمانی خود انجام دهیم.

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در آئین کلنگ زنی این مجتمع آموزشی ضمن تبریک و تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، زحمات و خدمات دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: از زمانی که ایشان به سازمان نوسازی مدارس آمدند، کارها و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و امیدواری های زیادی در حوزه ساخت و ساز و توسعه فضاهای آموزشی اتفاق افتاده است و ما نیز در مجلس کمک و حمایت می کنیم تا اعتبارات بیشتری تخصیص یابد و حوزه مدرسه‌سازی در کشور رونق داشته باشد.

شایان ذکر است؛ رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در سفر به کرمان با همراهی مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان کرمان از پروژه های مجتمع آموزشی حیات طیبه الغدیر، مجتمع آموزشی شهید دادبین، دبیرستان ۱۲ کلاسه اتباع و پروژه خیّری جیحون بازدید کرد و ضمن مثبت ارزیایی کردن روند پیشرفت این پروژه‌ها، موانع و مشکلات پیمانکاران را پیگیری و دستور رسیدگی و مساعدت لازم را صادر کرد.