مشارکت ۱۸۰ میلیاردی بنیاد قدس در ساخت مجتمع آموزشی در کرمان

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از امضای تفاهم‌نامه ساخت مجتمع آموزشی با مشارکت بنیاد قدس در شهر کرمان خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان “سید محمد واعظی نژاد” مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در رابطه با امضای این تفاهم‌نامه گفت: با ۱۸۰میلیارد ریالی که بنیاد قدس تعهد کرده است مجتمع آموزشی حیات طیبه الغدیر کرمان ، سالن آمفی تئاتر شایستگان کرمان و مدرسه شهید اسکندری صوغان ارزوئیه با این مشارکت کار ساختشان آغاز شده و به زودی این پروژه ها تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می شوند.

مهندس واعظی نژاد از سید داوود ملکی مدیرعامل بنیاد قدس به دلیل این اقدام انساندوستانه و خداپسندانه قدردانی نمود و گفت: احمد اسکندری نسب مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان نیز در ترغیب و تشویق بنباد قدس جهت انجام این کار خیر نقش بسزایی داشته است و عملکرد ایشان در بحث جذب اعتبارات و جلب مشارکت خیرین و همکاری با نوسازی مدارس تحسین برانگیز است.
مهندس واعظی نژاد در خصوص تعهدات خیرین در مدرسه سازی در سال ۹۸ بیان داشت: تا کنون ۷۰ میلیارد تومان تعهدات خیرین در سال ۹۸ داشته ایم که با امضای این تفاهم‌نامه تا پایان امسال این مبلغ به ۹۰ میلیارد تومان افزایش یافت و می توان گفت رشد خوبی در حوزه جذب مشارکت های خیرین در استان کرمان داشته ایم.

وی همچنین در خصوص پروژه هایی که با مشارکت بنیاد قدس در کرمان ساخته می شود ، اظهار داشت : مجتمع آموزشی حیات طیبه الغدیر کرمان با طراحی و معماری سبز با دو ساختمان ۱۸ کلاسه که از پیش دبستانی تا متوسطه دور دوم را در بر می گیرد نزدیک به ۲ هزار دانش آموز کرمانی را پوشش می دهد و کمک شایانی می کند به کمبود فضای آموزشی در شهر کرمان که یکی از چالش های بزرگ آموزش و پرورش در وقت ثبت نام دانش آموزان می باشد.
مهندس واعظی نژاد با اشاره به مشارکت ۱۸ میلیارد تومانی بنیاد قدس افزود: با این مشارکت سهم دولت ۵۴ میلیارد تومان خواهد بود که جمعا ۶۰ میلیارد تومان پروژه در استان کرمان با این مشارکت و کمک بنیاد قدس ساخته خواهد شد.

احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این جلسه ضمن تقدیر از عمل خیر مجموعه بنیاد خیریه قدس تصریح کرد: نقش بنیاد قدس در حمایت از آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و با مشارکت بنیاد قدس که ۱۸ میلیارد تومان می باشد و سهم دولت هم به آن اضافه می شود چیزی بالغ بر ۶ هزار دانش آموز را پوشش می دهد.

اسکندری نسب از عملکرد نوسازی مدارس در حوزه ساخت و ساز مدارس قدردانی کرد و بیان داشت: ۳۱۰ پروژه نیمه تمام داشتیم که به همت و تلاش همکاران خوبم در نوسازی مدارس تنها ۲۳ پروژه کار ساختشان باقی مانده و نزدیک به ۲۸۷ پروژه تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی به توزیع تجهیزات آموزشی مدارس توسط نوسازی مدارس اشاره ای نمود و گفت: در سال ۹۸ اداره کل نوسازی مدارس ۱۵ میلیارد ریال تجهیرات آموزشی به ادارات آموزش و پرورش برای توزیع در مدارس سطح استان کمک کرده است و تا پایان سال تحصیلی نیز ۱۰ میلیارد دیگر تجهیزات آموزشی توسط نوسازی به آموزش و پرورش تحویل می شود.

سید داوود ملکی مدیرعامل بنیاد خیریه قدس در این جلسه امضای تفاهم‌نامه گفت: بنیاد خیریه قدس در راستای حمایت از دانش آموزان و فرهنگیان ایجاد شده و علاوه بر مشارکت در ساخت و ساز مدارس در حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و حوزه های امور فرهنگی ، قرآنی ، پرورشی و ورزشی دانش آموزی یاری رسان آموزش و پرورش می باشد.

وی از اعطای وام قرض الحسنه به فرهنگیان واجد شرایط خبر داد و تصریح کرد: تا کنون به ۸۴ نفر فرهنگی واجد شرایط وام ۴ درصد با اقساط ۲۴ ماهه اعطا شده است که سرجمع این مبلغ چیزی حدود ۲۴ میلیارد ریال می باشد و از ابتدای امر اعطای وام این بنیاد مبلغ ۵۱ میلیارد ریال وام به واجدین شرایط اعطا شده است.