به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان

سیدمحمد واعظی نژاد، مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: در سیل دی ماه سال قبل در جنوب شرق استان کرمان، طی بازدید میدانی که داشتیم ۱۸۹ مدرسه شامل هزار و ۲۱۱ کلاس درس آسیب دید.

او افزود: این آسیب‌ها بین ۱۰ تا ۵۰ درصد بوده است که برای آسیب‌های ۵۰ درصدی، تصمیم به تخریب و بازسازی آن‌ها گرفتیم.

واعظی نژاد بیان داشت: از قبل از عید مراحل اولیه ۶ مدرسه از ۱۵ مدرسه تخریب شده انجام شده است که ۴ باب از این مدارس در منطقه جنوب و۲ مدرسه دیگر در شرق استان هستند.

او تصریح کرد: ۲ مورد از این ۶ باب مدرسه از محل اعتبارات ملی، ۲ مورد از محل اعتبارات استانی و۲ مورد دیگر از اعتبارات و همت خیران مدرسه ساز بوده است که به دلیل شیوع بیماری کرونا، تاکنون تا مرحله شفته کاری و اجرای فنداسیون پیشرفت داشته است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان به ۱۷۲ مدرسه آسیب دیده و نیازمند به تعمیر نیز اشاره و عنوان کرد: در سیل ۴ فروردین ماه امسال سه منطقه، رودبارجنوب، منوجان و کهنوج طبق آمار‌های رسیده، ۷۴ مدرسه به آمار ۱۸۹ مدرسه آسیب دیده در دی ماه گذشته اضافه شد.

او تصریح کرد: در مجموع، طی دو سیل دی ماه سال گذشته و چهارم فروردین ماه جاری، ۲۶۳ مدرسه آسیب دیده اند که عمده آن‌ها نیاز به تعمیر دارند.

واعظی نژاد بیان داشت: درصدد آن هستیم تا با رایزنی برای جبران خسارت وارد شده، برای مابقی مدارس آسیب دیده اعتبارات استانی، ملی، خیران و بنگاه‌های اقتصادی دریافت کنیم.