به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مدرسه “شهید عبدالمهدی امیدی” به طور همزمان با ۵۳۷ مدرسه روستایی عصر امروز در ارتباط ویدئو کنفرانس رئیس جمهور با روستای جواران رابر کرمان به بهره برداری رسید.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه درسال جاری، ۹۱۳ مدرسه روستایی شامل ۳۹۳۳ کلاس درس و زیربنایی بالغ بر ۴۲۳ هزار مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد، خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد پروژه های بهره برداری شده در نیمه اول امسال با مشارکت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.

وزیر آموزش و روش در ارتباط تصویری با رئیس جمهور گفت: امروز ۵۳۷ مدرسه روستایی با ۲۱۲۰ کلاس درس و زیربنای ۲۱۲ هزار مترمربع به طور متمرکز از مدرسه شهید عبدالمهدی امیدی روستای جواران شهرستان رابر افتتاح خواهد شد. 

وی اضافه کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، ۷۴ هزار ۶۰۱ کلاس درس با زیربنای بیش از ده میلیون و سیصد هزار مترمربع احداث شده است به عبارتی در دولت های یازدهم و دوازدهم در هر روز به طور متوسط ۲۹ کلاس درس به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: تمامی مدارس خشتی و گلی کشور تاپایان سال ۱۳۹۸ برچیده شده‌اند. همچنین تمامی بخاری‌های نفتی مدارس در مناطق دارای زیرساخت‌های لازم تا پایان سال ۱۳۹۸ حذف و جایگزین شده است.

مدرسه شهید امیدی آخرین پروژه بازسازی شده از محل تخریب مدارس خشت و گلی در کرمان

رئیس سازمان نوسازی مدارس با بیان اینکه مدرسه شهید عبدالمهدی امیدی روستای جواران شهرستان رابر با ۶ کلاس درس و زیربنای 490 مترمربع در راستای حذف مدارس خشتی و گلی کشور ساخته شده است؛ گفت: در ابتدای سال ۱۳۹۷ در حدود ۱۰۰۶ کلاس درس خشتی و گلی در سراسر کشور وجود داشت که تمامی این مدارس تا پایان سال ۱۳۹۸ برچیده شدند.

رخشانی مهر تصریح کرد استان کرمان بعد از سیستان و بلوچستان بیشترین مدارس خشت و گلی را داشت که با حذف آنها ۸۰ کلاس درس با زیربنای ۶ هزار ۴۸۴ متر مربع با فضایی جدید و  استاندارد برای تحصیل یک هزار و ۲۷۳ دانش آموز تحویل آموزش و پرورش استان شد.