مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از کمک ۸۰ میلیاردی خیرین و مردم در راستای اجرای طرح آجر به آجر در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ در امر مقدس مدرسه سازی در استان کرمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان “سید محمد واعظی نژاد” مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان در این رابطه گفت: این مشارکت با رشد بسیار خوبی همراه بوده زیرا در سال گذشته در همین مقطع ۳۰ میلیارد تومان جذب کمک خیرین را داشتیم و اکنون در همین مدت زمان جمع آوری کمک خیرین به بیش از دو برابر رسیده است و می تواند کمک بسیار خوبی برای ساخت و ساز مدارس و تولید فضاهای آموزشی باشد.

مهندس واعظی نژاد با اذعان به اینکه خیرین مدرسه ساز بازوی کمکی اداره کل نوسازی مدارس استان می باشند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که انشاالله تا پایان سال این ۸۰ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی با اشاره به نتایج خوب پویش ملی آجر به آجر خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم دوست داشتن در امر مدرسه سازی شرکت کنند اما توان ساخت کل یا ۵۰% از مدرسه را نداشتند و این طرح چنین امکانی را فراهم آورده که حتی به اندازه یک آجر در امر مدرسه‌سازی سهیم و شریک باشند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اعلام‌اینکه جذب کمک های خیرین در سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است و این روند رو به رشد ادامه دارد؛ تصریح کرد: در سال ۹۶ مبلغ ۲۲ میلیارد تومان جذب خیرین داشتیم که در سال ۹۷ توانستیم این عدد را به ۳۲میلیارد تومان برسانیم.

وی بیان داشت: خوشبختانه با فعالیت‌ها و تلاش همکارانمان در اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش موفق شویم در سال ۹۸ حدود ۹۷ میلیارد تومان جذب خیرین داشته باشیم که این کمک بسیار خوبی در کنار اعتبارات دولتی به بحث مدرسه سازی کرد.