استاندار کرمان در حاشیه دیدار، با دکترشهری معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان نوسازی مدارس گفت: اسناد و اوراق خزانه جذب نشده دیگر دستگاه‌های استان کرمان ، به نوسازی مدارس تخصیص می یابد تا اعتبارات جذب شوند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استن کرمان،واعظی‌نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در حاشیه دیدار ، شهری معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان نوسازی مدارس کشور با استاندار کرمان طی گزارشی از افتتاح و بهره‌برداری ۱۰۰ پروژه با ۴۵۵ کلاس درس و ۵۲ هزار متر مربع زیربنای آموزشی در دهه فجر در سراسر استان کرمان خبر داد.

وی عنوان کرد: در روز ۱۲ بهمن و روز نواختن زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور با حضور استاندار کرمان مدرسه ۱۲ کلاسه شهید حاج‌قاسم سلیمانی در روستای قنات‌ملک با دو باب مدرسه ۱۲ کلاسه دیگر به‌طور همزمان در شهرستان رابر افتتاح خواهند شد.

واعظی‌نژاد از رشد خوب کمک و مشارکت خیران در سال ۹۹ خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون خیران و مردم در طرح آجر به آجر ۲۳۰ میلیارد تومان مشارکت داشته‌اند که با این اعتبار ۲۲۶ پروژه در حال ساخت است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در خصوص روند اجرای مفاد تفاهم‌نامه ادارات کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش با اتاق بازرگانی و یک موسسه خیریه گفت: طبق تفاهم‌نامه، ۱۲۰ مدرسه با ۷۲۰ کلاس درس ساخته خواهد شد که تاکنون از این تعداد ۳۸ مدرسه با ۴۱۱ کلاس درس در حال انجام است.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان یکی از برنامه‌های سازمان نوسازی مدارس کشور در سال ۹۹ را اجرای طرح آجر به آجر عنوان کرد و گفت: برای جذب مشارکت عامه مردم در امر مقدس مدرسه‌سازی این طرح اجرا می‌شود و همه هموطنانی که تمایل داشته باشند حتی به اندازه یک آجر در امر مدرسه سازی مشارکت کنند، می‌توانند در سامانه مهر مدرسه در امر مدرسه‌سازی سهیم شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس از تعامل خوب و سازنده با مجموعه آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: با این تعامل سازنده، پروژه‌های بزرگی در شهر کرمان آغاز شده، که ۵ پروژه بزرگ ۲۴ کلاسه با مشارکت اتاق بازرگانی و یک موسسه خیریه در شهر کرمان ساخته می‌شود و هنرستان شهید مغفوری با ۱۸ کلاس درس، دبیرستان خیری مهندس افتخاری با ۱۸ کلاس و دو پروژه بزرگ مجتمع آموزشی ۳۶ کلاسه سردار دل‌ها شهید حاج‌قاسم سلیمانی و سردار شهید حسین پورجعفری در شهر کرمان از جمله دیگر پروژه‌های شاخص این اداره کل هستند.

علی زینی‌وند استاندار کرمان در پایان این دیدار عملکرد دو دستگاه نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان کرمان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در صورت آمادگی نوسازی مدارس اسناد و اوراق خزانه جذب نشده دیگر دستگاه‌ها ، به نوسازی مدارس تخصیص خواهد یافت تا اعتبارات جذب شوند و در استان برای توسعه و آبادانی هزینه شوند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اعتبارات در دستگاه‌های استان به کندی جذب می‌شود، تصریح کرد: با توجه به عملکرد خوب اداره کل نوسازی مدارس به عنوان یک دستگاه مجری و اینکه ناگزیر هستیم تا پایان بهمن باقیمانده اعتبارات را جذب کنیم، اسناد و اوراق خزانه دستگاه‌هایی که موفق به جذب آن‌ها نشده‌اند را به نوسازی مدارس تخصیص می‌دهیم.