مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از رشد ۳۰ درصدی اعتبارات دولتی در سطح ملی و استانی در سال ۹۹ خبر داد‌و گفت در سال ۱۴۰۰ رشد بیشتری پیش بینی می کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان “سید محمد واعظی نژاد” در گفتگوی با خبرنگار خبرگزاری جام جم کرمان در خصوص تخصیص اعتبارات سال ۹۹ گفت: در سال جاری رشد ۳۰ درصدی در اعتبارات دولتی اداره کل نوسازی مدارس در سطح ملی و استانی داشتیم و توانستیم پروژه های نیمه تمام سال های گذشته را فعال و به مرحله اجرا برسانیم و تعدادی را افتتاح و بهره برداری کنیم و تحویل آموزش و پرورش دهیم.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی استان کرمان در سال ۹۹ افزایش قابل توجهی داشته و درحالی که در ابتدای سال ۹۸ سرانه فضای آموزشی استان ۴٫۹ متر مربع برای هر دانش آموز بود ، هم اکنون به سرانه میانگین متوسط کشوری نزدیک شده ایم.

واعظی نژاد، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و نیازهای جدید مدارس بیان می کند : تجهیزات مورد نیاز مدارس در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع کرونا و فعالیت غیرحضوری مدارس، متفاوت بود و ما تمرکز را بر خرید و توزیع سیستم رایانه ای و ویدئو پروژکتور گذاشتیم.

عضو شورای فنی استان در خصوص رشد جذب مشارکت های خیرین تصریح کرد: نیاز به توضیح است که بگویم این رشد از تعهد خیرین نیکوکار از جشنواره بیست و یکم که بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان بود، در جشنواره بیست و دوم به عدد ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده، که ۷۰۰ درصد رشد داشته است و در کشور رتبه اول را در این زمینه کسب کرده ایم.