سید محمد واعظی نژاد گفت:۲۵۰ کلاس درس از پروژه های نیمه تمام فعال شده در مهر ۱۴۰۰ به آموزش و پرورش تحویل داده می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان؛ سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان در دیدار با مدیرکل دیوان محاسبات استان بر همکاری دو دستگاه نوسازی مدارس و دیوان‌محاسبات در سال جدید تاکید کرد و گفت: از تذکری که کار را در مسیر قانونی جلو می‌برد، استقبال می کنم و اعتقاد دارم، هر گونه سخت گیری که باعث بهبود انجام امور محوله و سازمانی شود، به نفع مجموعه می باشد.

عضو شورای فنی استان از حذف تعداد ۸۰ کلاس درس خشت و گلی در قالب ۳۰ مدرسه در استان‌کرمان طی سال گذشته خبر داد و ادامه داد: مصوبات مجلس و تزریق اعتبارات دولتی ملی این مدارس خشت و گلی تخریب و به جای ساختمان فرسوده قدیمی مدرسه جدید ، مقاوم و ایمن با استاندارد های روز دنیا ساخته شد.

وی خاطر نشان کرد: در بخش مدارس فرسوده موجود در سطح استان کرمان نیز در حال حاضر ۱۰۸ مدرسه سنگی و ۱۷۰ مدرسه کانکسی داریم ، که تصمیم بر این است که از فضای آموزشی حذف شوند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه همکاری و هم افزایی دو دستگاه دیوان محاسبات و اداره کل نوسازی در راستای ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی در سراسر استان می تواند در پیشبرد اهداف و برنامه ها تاثیر دو چندان داشته باشد، تصریح کرد: با راهنمایی و مشورت کارشناسان دیوان‌محاسبات کلیه طرح و برنامه ها و ماموریت ها در مسیر اصولی و صحیح در جریان‌است.

در ادامه مسعود کاشی مدیرکل دیوان محاسبات استان کرمان بیان کرد: سیاست‌های کاری دیوان محاسبات ایجاب می کند از توان همکاران این اداره کل در حوزه های مختلف استفاده شود تا سیاستهای نظارتی دیوان محاسبات بر اساس تکالیف قانونی که اصل آن حفظ بیت المال است به بهترین نحو ممکن اجرا شود.

وی از همکاری اداره کل نوسازی مدارس با دیوان محاسبات در انجام حسابرسی ها و بررسی اسناد مالی که بیشتر در حوزه عمرانی می‌باشد، تقدیر و تشکر کرد و افزود: در حال حاضر بررسی ترک فعل مدیران به دیوان محاسبات ابلاغ شده و مدیران باید تلاش کنند تا پروژه معطل نماند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کرمان تصریح کرد: در صورتی اعتبار و تخصیصی تامین شده و نبایستی کار بر روی زمین بماند با توجه به اینکه منابع محدود و ارزش مالی آن کم می شود با تاخیر هزینه کردن منابع حیف و میل بیت المال است که مدیران بایستی بر این موضوع حساس باشند و آن را با جدیت دنبال کنند.