به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان “سید محمد واعظی نژاد” مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه سیمای استان کرمان ، با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب درخصوص نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید، گفت: در سال گذشته ۳۲۸ کلاس درس، تحویل آموزش وپرورش استان داده شده است که امسال با برنامه ریزی‌های انجام شده این تعداد را به ۱۰۰۰ کلاس درس رسانده که تعدادی از آن‌ها را در مهر ماه امسال وتعداد باقی مانده از این هزار کلاس درس تا بهمن ماه سال جاری، آماده سازی وتحویل به آموزش وپرورش استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می شود با توجه به عملکرد‌های مد نظر، جهش ۵ برابری نسبت به قبل داشته باشیم، افزود: تمامی مدارس خشت وگلی استان برچیده شدند وامسال ۴۰۰۰ کلاس درس را با استاندارد سازی، به سیستم گرمایشی وسرمایشی مجهز خواهیم کرد.

عضو شورای آموزش و پرورش استان بیان داشت: بعد از عید فطر پیش رو، تفاهم نامه‌ای با اتاق بازرگانی استان منعقد خواهیم کرد تا ۱۲۰ مدرسه به همت فعالان اقتصادی در استان ساخته شود.

واعظی نژاد با بیان اینکه امسال مشکل ۶۳۰ مدرسه استان در زمینه سرویس بهداشتی برطرف خواهد شد، عنوان کرد: ۶۲۹ سرویس بهداشتی که عمدتا در جنوب و شرق استان هستند باید ساماندهی شوند و نزدیک به هزار و ۹۶۰ سرویس بهداشتی دیگر هم نیاز به تعمیرات دارند که قریب به ۲۰۰۰ چشمه سرویس بهداشتی طی امسال در استان ساخته و تحویل داده خواهد شد.

او ابراز امیدواری کرد که برای امسال با تامین اعتبار لازم، مدارس آسیب دیده از سیل، بازسازی و تحویل آموزش و پروش داده خواهد شد، گفت: تعداد مدارس کپری ساز در جنوب استان قابل شمارش و پیش بینی نیستند چرا که با توجه به وقوع بلایای طبیعی اعم از سیل، زلزله و… اهالی آن مناطق به کمک آموزش وپرورش شتافته و با هزینه کمتر، همت به ساخت مدرسه کپری برای ادامه تدریس فرزندان خود، می‌کنند.

واعظی نژاد با بیان اینکه همانطور در جنوب استان مدارس کپری به چشم می‌خورد، در شمال استان هم مدارس کانکسی داریم، اعلام کرد: یکی از برنامه‌های مهم سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اجرای عدالت آموزشی در سراسر استان است که بیشتر توجه ما هم، به مدارس شرق و جنوب استان است.

وی با ابزار خرسندی گفت: ۴ پروژه در بخش گلباف تا اول مهرماه به بهره برداری خواهد رسید که امید داریم با تحویل این پروژه ها، مشکل فضای آموزشی در این منطقه برطرف شود.

او با بیان اینکه شهر کرمان در سطح استان، بدلیل افزایش جمعیت دچار کمبود فضای آموزشی است، گفت: شهرستان سیرجان دارای بیشترین خَیر مدرسه ساز در سطح استان و همچنین در کشور است.

مدیر کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان کرمان به نقش پر رنگ و با اهمیت خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و بیان داشت: قریب به ۳۰ درصد مدارس استان کرمان به همت خیرین  مدرسه ساز ساخته شده است که در سال گذشته ۹۷ میلیارد تومان هزینه کردِ این خیرین در کمک برای مدرسه سازی بوده است، ولی امسال امید داریم که در جهت این اقدام، به ۲۰۰ میلیارد تومان کمک خیر خواهانه خیرین برای مدرسه سازی برسد.

او با اشاره به طرح آجر به آجر، افزود: برای امسال طرحی ارائه کرده ایم با عنوان آجر به آجر که بعد از عید فطر از سامانه این طرح، رونمایی خواهد شد و همه شهروندان می‌توانند با هر میزان کمک هزینه در امر مدرسه سازی نیز مشارکت داشته باشند.