تخصیص ۱۰میلیارد ریال برای تجهیز مدارس ریگان

داریوش ورناصری، معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از پروژه‌های فعال شهرستان‌های شرق استان کرمان بازدید کرد.

ورناصری در حاشیه سفر دو روزه به کرمان، هدف از این سفر را بازدید از پروژه‌های در دست اجرای نوسازی مدارس استان کرمان عنوان کرد و گفت: منطقه شرق و جنوب استان کرمان که هم مرز با استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و از مناطق کم برخوردار است، برای بازدید انتخاب شدند. 

او تحویل پروژه‌های مهر ۹۹، برررسی پیشرفت پروژه‌های نوسازی شده و تعمیراتی سیل جنوب، توزیع تجهیزات و جمع آوری بخاری‌های نفتی و مجهز کردن کلاس‌ها به سیستم‌های سرمایشی استاندارد را  از جمله اهداف این سفر به کرمان  عنوان کرد.

ور ناصری  همچنین به فعال بودن ۷۶ پروژه با ۲۲۰ کلاس درس در شرق استان کرمان اشاره کرد و گفت: شهرستان ریگان با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی، نیاز به تکمیل پروژه‌های در دست اجرا دارد و بایستیتعدادی مدرسه جدید دیگر نیز در این شهرستان ساخته شود تا جوابگوی رشد دانش آموزی این شهرستان هم‌مرز با سیستان و بلوچستان باشد.

 او بیان کرد: با تخصیص ۱۰میلیارد ریال اعتبار، مدارس شهرستان ریگان تجهیز خواهند شد. 

 معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورر در حاشیه بازدید از مدارس غیر استاندارد و مدارس در حال ساخت ریگان تصریح کرد: ۲۶واحد آموزشی استاندارد در شهرستان ریگان در حال ساخت است که جایگزین مدارس غیر استاندارد خواهند شد. 

 او افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مدارس شهرستان از لحاظ میز و نیمکت و  وسایل سرمایشی و گرمایشی مشکل دارند، این مشکلات تا قبل از پایان سال تحصیلی جدید برطرف خواهند شد. 

ورناصری با بیان اینکه شهرستان ریگان یکی از شهرستان های کمتر برخوردار در کشور است که تمام تلاش ما فراهم نمودن امکانات آموزشی در این شهرستان هست، افزود: در این شهرستان مدارس غیر استانداردی وجود دارند که نیاز به بارسازی دارند. 

او بیان داشت: مدارس این شهرستان نیز به وسایل سرمایشی وگرمایشی مجهز خواهند شد. 

 ۴۰درصد مدارس شهرستانریگان غیراستاندارد هستند.

واعظی نژاد، مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان در این سفر  و در حاشیه بازدید از این پروژه‌ها عنوان کرد: شهرستان بم ۸ پروژه فعال دارد که از این تعداد،  ۷ پروژه مدرسه سازی است و   ۴۳ کلاس درس  در این شهرستان ساخته خواهد شد.

او  با بیان اینکه در شهرستان نرماشیر ۹ پروژه فعال داریم که ۷ پروژه آن آموزشی و ۴۳ کلاس درس در  این شهرستان ساخته خواهدشد، افزود:  در شهرستان فهرج نیز ۱۰ پروژه در دست اجرا داریم که ۳ پروژه مدرسه سازی بوده و مابقی پروژه‌های محوطه سازی، حصارکشی و …  است. 

واعظی نژاد با اشاره به پروژه‌های سیل در شرق استان تصریح کرد: در ریگان ۴ پروژه آسیب دیده در سیل داریم که ۳ پروژه تعمیراتی هستند و یک پروژه تخریب و بازسازی و همچنین پروژه‌های آسیب دیده سیل در شهرستان بم، ۱۲ پروژه هستند که ۱۱ پروژه تعمیراتی بوده و یک پروژه تخریب و بازسازی می‌شوند.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: جمعیت دانش آموزی در شهرستان ریگان رو به افزایش است و ضرورت نیاز به  تجهیزات احساس می‌شود که با قول مساعد معاون فنی سازمان نوسازی مدارس، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال تجهیزات برای این شهرستان اختصاص می‌یابد.