به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان “سید محمد واعظی نژاد” مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این رابطه گفت: با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر و با هدف ترویج فرهنگ استفاده از ماسک برای مقابله با شیوع کرونا کارکنان این اداره کل به پویش همگانی #من_ماسک_می زنم پیوستند.

با پیگیری و در راستای اجرای مصوبات شورای معاونین اداره کل نوسازی مدارس و رعایت قوانین معین شده بهداشتی ستاد کرونا در پیشگیری از بیماری ویروسی کرونا و مهار آن استفاده از ماسک برای کارکنان این اداره کل اجباری شد و مقرر گردید از ارائه خدمات به ارباب رجوعی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، خودداری شود.

سید محمد واعظی نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان در رابطه با پیوستن کارکنان اداره کل نوسازی مدارس به پویش همگانی #من_ماسک_میزنم، گفت: استفاده از ماسک در کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بسیار موثر بوده در صورتی که فرد مبتلا و فرد سالم هیچ یک از ماسک استفاده نکنند امکان ابتلا به این بیماری ۹۰% خواهد بود.

وی افزود: همچنین رعایت فاصله یک متری با دیگران و استفاده از پوشش محافظ چشمی در کاهش شیوع کرونا موثر است که این امر تنها با همکاری و اهتمام پرسنل اداره و ارباب رجوع محقق خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه نظرسنجی از کارکنان این اداره کل به عمل آمده و طی این نظرسنجی نتایج خوبی به دست آورده‌ایم، تصریح کرد: بسیاری از کارکنان استفاده از ماسک را بی ضرر و بی زحمت می دانند و معتقدند استفاده از ماسک جان فرد و اطرافیان او را از ابتدا به کرونا نجات خواهد داد، بنابراین تصمیم گرفتیم با توجه به اینکه همه همکاران از ماسک استفاده می کنند و دیگران را به زدن ماسک دعوت می‌کنند به پویش همگانی #من_ماسک_می زنم، بپیوندیم تا این فرهنگ در جامعه جا افتاده و الگویی برای ترویج آن باشیم.

مهندس واعظی نژاد در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه ماسک های استفاده شده هر ۴ ساعت یکبار بایستی تعویض شوند و شرایط اقتصادی برای کارکنان در این دوره بسیار سخت است برنامه ریزی کرده ایم تا تعداد زیادی ماسک تهیه و به کارکنانی که در تنگنا مالی هستند و از رفاه خوبی برخوردار نیستند ماسک را در اختیار آنها بگذاریم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه در راستای مقابله با بیماری کرونا علاوه بر پیوستن به پویش #من_ماسک_می‌زنم،اقدامات دیگری هم در این اداره‌ کل صورت گرفته، اذعان داشت: روزانه به طور مستمر بعد از پایان ساعت کاری سطوح رفت و آمدی در طبقات این اداره کل ضدعفونی می شوند و همچنین تعدادی ژل های ضدعفونی کننده و ملزومات رعایت بهداشت فردی و اجتماعی به کارکنان تحویل شده و پیام ها و هشدارهای بهداشتی نیز در جای جای اداره نصب شده است.