در اولین روز از دهه فجر ۳ پروژه مدرسه سازی ۱۲ کلاسه با حضور دکتر مهرابی معاون اقتصادی استانداری ، حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام‌جمعه رابر،دکتر سیفی مدیرکل عشایری وزارت آموزش و پروش، سید محمد واعظی نژاد مدیر کل نوسازی مدارس و احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش در شهرستان رابر و آموزش و پرورش عشایری افتتاح و به بهره برداری رسید

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، در اولین روز از دهه مبارک فجر چند پروژه مدرسه سازی با حضور مدیرکل دفترعدالت آموزشی وآموزش عشایری کشور وجمعی از مسئولان استانی، در شهرستان رابر افتتاح شد.

سید محمد واعظی نژاد، مدیر کل سازمان نوسازی مدارس استان کرمان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر در خصوص افتتاح پروژه‌های مدرسه سازی عشایری در شهرستان رابر گفت: در اولین روز از ایام الله دهه مبارک فجر ۳ مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرستان رابر که یکی از آن‌ها متعلق به آموزش و پرورش عشایری است؛ افتتاح شد.

او بیان داشت: افتتاح این مدارس در ادامه ۱۰۰ پروژه قابل بهره‌برداری نوسازی مدارس در دهه مبارک فجر امسال است.

واعظی نژاد افزود: این پروژه‌ها از پروژه‌های نیمه تمام نوسازی مدارس بوده اند که فعال شده اند و با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال امروز شاهد افتتاح این پروژه‌ها هستیم.

او با اشاره به افتتاح دبیرستان دخترانه عشایری روستای قنات ملک رابر گفت: خدا را شاکریم که امروز در اولین روز ایام الله دهه مبارک فجر اولین پروژه از پروژه‌های قابل افتتاح اداره کل نوسازی مدارس را در زادگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افتتاح و به بهره برداری رسانده ایم.

واعظی نژاد در خصوص پروژه دبیرستان عشایری روستای قنات ملک شهرستان رابر، بیان کرد: این پروژه از محل اعتبارات طرح تخریب و بازسازی با ۱۲ کلاس درس، ۱۳۳۰ متر زیربنای آموزشی، ۴۰۰ متر طول حصارکشی و ۲ هزار متر مربع محوطه سازی پذیرای ۴۲۰ دانش آموز عشایری است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه امروز با افتتاح این پروژه‌ها بخش اعظمی از کمبود فضای آموزشی شهرستان رابر مرتفع شد، تصریح کرد: یک باب دبیرستان دخترانه ۱۲ کلاسه با زیر بنای ۱۳۳۰ متر مربع، ۲۹۰ متر طول حصارکشی و ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع محوطه سازی دیگر پروژه‌ای است، که امروز افتتاح شد و تحویل آموزش و پرورش شهرستان رابر گردید.

واعظی نژاد افزود: پروژه دبیرستان دخترانه رابر در ادامه پویش کرمان دانا با مشارکت اتاق بازرگانی استان و یک موسسه خیریه ساخته شد که جا دارد از رئیس اتاق بازرگانی استان و بانیان موسسه خیریه تشکر و قدردانی کنم.

عضو شورای فنی استان کرمان در خصوص سومین پروژه افتتاح شده امروز گفت: دبیرستان فاطمه الزهرا (س) شهر رابر نیز با ۱۲ کلاس درس، ۱۳۳۰ متر زیر بنای آموزشی، ۱۸۰۰ متر مربع محوطه سازی و ۲۸۰ متر طول حصار کشی از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر بود.

سید مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان در آیین افتتاح مدرسه خیر ساز پویش کرمان دانا در رابر از ساخت ۱۲۰ مدرسه در قالب ۷۲۰ کلاس درس در استان با همکاری اتاق بازرگانی کرمان خبر دارد.

او با بیان اینکه پویش کرمان دانا در راستای ایجاد نهضت مدرسه سازی در استان به همت فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی کرمان راه اندازی شده گفت: افتخار می‌کنیم اولین مدرسه این پویش در زادگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به بهره برداری رسید.

همچنین در ادامه، از ۴ واحد آموزشی در قالب ۳۲ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و پانصد میلیون تومان در رابر بهره برداری شد؛ و مدرسه ۹ کلاسه حضرت فاطمه( س) با زیر بنای یکهزار و ۳۲۵متر مربع و اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

به همین مناسبت، افتتاح مدرسه یک کلاسه در روستای موسی آباد با زیر بنای ۷۶متر مربع از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان کرمان در اولین روز از دهه مبارک فجر بود.
ذر ابتدای این مراسم باحضوردر در گلزار شهدای روستای قنات ملک زادگاه سردار دلها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مقام شامخ شهداء این منطقه ادای احترام کردند.