مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان از افتتاح ۴۵۵کلاس درس این استان در ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، سید محمد واعظی روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه ها با بیان اینکه امسال اعتبارات خوبی برای اتمام پروژه های ناتمام از سال های گذاشته را داشتیم و توانستیم پروژه های زیادی به پایان و به مرحله بهره برداری برسانیم افزود: یکصد طرح با ۴۵۵ کلاس درس و ۵۲هزار و ۵۰۰ متر زیربنا آماده بهره برداری داریم .

وی با اشاره به افزایش سرانه فضای آموزشی این استان در دولت یازدهم و دوازدهم اظهار داشت : ابتدای سال ۹۹ سرانه آموزشی استان ۴.۹ متر مربع بود و اکنون با اقدامات انجام شده سرانه آموزشی به ۵.۰۵ رسیده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از افزایش جذب کمک خیرین خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۹۷ میلیارد تومان و امسال ۲۳۰ میلیارد تومان جذب خیرین داشتیم که به این ترتیب ۲۲۶ پروژه در قالب هزار ۳۱۸ کلاس درس را خیرین تعهد دادند که برای ما انجام دهند.

واعظی به جمع آوری هزار و ۷۳۰ بخاری نفتی در کلاس های درس اشاره کرد و تاکید کرد: این کلاس ها به سیستم های سرمایشی و گرمایشی استاندارد مجهز شدند.
وی یکی از دغدغه های مهم آموزش و پرورش را سرویس بهداشتی مدارس دانست و گفت: بر اساس آمار باید ۵۱۸ چشمه سرویس بهداشتی را ایجاد و یکهزار و ۳۰۰ چشمه را بهسازی کنیم که ۱۹۸ سرویس بهداشتی اضافه شده و قرارگاه سازندگی سپاه نیز متعهد به بهسازی ۵۰۰ سرویس بهداشتی شد.
مدیرکل نوسازی مدارس با بیان اینکه دی ماه سال ۹۸ هزار و ۵۰۰ کلاس درس ما بر اثر سیل آسیب دید و عمده آنها به دلیل عایق رطوبتی آسیب دیدند، اظهار کرد: بازسازی ۱۰۶ کلاس درس آغاز شده و پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است و همچنین امسال برای جلوگیری از آسیب های احتمالی ۹۲ هزار متر مربع ایزوگام انجام دادیم.