با حضور معاون مشارکت های مردمی و نهادهای سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور هنرستان ۱۴ کلاسه خیری هما روحی در روستای نظام شهر بخش روداب شرقی شهرستان نرماشیر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان؛ ” سید محمد واعظی نژاد” مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در آیین افتتاح این پروژه گفت: این پروژه با ۱۴ کلاس درس و کارگاه های بزرگ ویژه مهارت آموزی دانش آموزان هنرستانی شهرستان نرماشیر طراحی و اجرا شده است.

مهندس واعظی نژاد از مشارکت موسسه خیریه مهر گیتی و اتاق بازرگانی استان کرمان در ادامه افتتاح مدارس پویش دانا قدردانی نمود، گفت: این پروژه نیز از پروژه های نیمه تمام بود که به دلیل عدم تامین اعتبار چند سالی کار ساختش متوقف شده بود و با تزریق اعتبارات دولتی جدید و اعتبارات خیری خانواده فتوت و به نام زنده یاد مرحومه هما روحی که با هدایت موسسه خیریه مهر گیتی در ساخت این مدرسه مشارکت کردند و این خانواده در کرمان و در شهرستان نرماشیر مشارکت کردند و پروژه هنرستان نرماشیر را تکمیل و به اتمام رساندند و تامین کلیه تجهیزات آن را نیز متقبل شده اند.

عضو شورای فنی استان کرمان در خصوص مشخصات پروژه افتتاح شده، بیان داشت: این پروژه با ۱۳۳۰ متر زیر بنای آموزشی، محوطه سازی ۳هزار ۵۰۰ متر مربع ، حصار کشی ۳۰۰ متر طول با اعتبار دولتی ۳میلیارد تومان و اعتبار خیری ۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان حضور خیرین در شهرستان‌نرماشیر را مثبت ارزیابی کرد و خبرداد: در حال حاضر ۹ پروژه خیری با ۵۲ کلاس درس در این شهرستان دست اجرا داریم،که دو مدرسه از این مدارس با مشارکت اتاق بازرگانی استان و موسسه خیریه مهر گیتی ساخته می شود.

مهندس طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان در این مراسم گفت:تا کنون ۴۲۰ کلاس درس از ۷۲۰ کلاس درس شروع کردیم و تا کنون تعداد زیادی از آن ها افتتاح شده است که نتیجه خلوص نیت خیرین و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی است.

طبیب زاده گفت: از اینکه رسالت خودمان در بحث مسئولیت های اجتماعی را در فراهم آوردن زیر ساخت های آموزشی انجام می دهیم ، بسیار خرسند و راضی هستیم.

وی تاکید کرد: امروز باید پیمان ببنیدیم که خروجی های این مدارس کارآفرین باشند و مهارت یاد بگیرند و اگر یک مهارت را یاد بگیرند حدود ۲۰ درصد شانس بیشتری برای این دارند که جذب بازار کار شوند.

رئیس اتاق بازرگانی استان تصریح کرد: مدارس بایستی ، مدارس خلاقیت و کشف ایده و ابتکار باشندو علاوه بر دانایی بعد خلاقیت دانش آموزان نیز پرورش پیدا کند.

مهندس طبیب زاده اظهار امیدواری کرد: دانش آموزان عزیز هم با خوب درس خواندن پاسخ مناسبی به خیرین می دهند که برایشان محیط آموزشی مطلوب فراهم کردند.

زهرا گیتی نژاد مدیر موسسه خیریه مهر گیتی در این مراسم بیان داشت:بانیان خیر موسسه مهر گیتی تصمیم دارند برای دخترانی که بخشی از حقوقشان از دست رفته، حقوق از دست رفته شان را به ایشان برگرداند.

وی تصریح کرد: دخترانی که بازمانده از تحصیل هستند و نیاز به ادامه تحصیل دارند، مورد هدف این موسسه خیریه هستند.

دکتر گیتی نژاد افزود: امروز بنا داریم به نیابت از خانواده های فتوت و روحی این هنرستان ۱۴ کلاسه را افتتاح کنیم که به نام و یاد بانو هما روحی در ساخت این مدرسه مشارکت کرده اند.

زهرا گیتی نژاد اذعان داشت: امیداورم دانش آموزان از این مدرسه کمال استفاده را ببرند و در آینده کارافرین موفق باشند و مادران خوبی برای فرزندانشان باشند.

وی همچنین تاکید کرد: دانش آموزان مدرسه را مثل خانه اول خودتان بدانند و این مدرسه را برای فرزندانتان به یادگار بگذارید و از والدین می خواهم که بگذارند دانش آموزان استعدادهایشان کشف شود و در مدرسه استعدادهایشان پرورش یابد.

دکتر مهاجرانی معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت سازمان نوسازی مدارس کشور، از مدرسه سازی به عنوان یک اکو سیستم یاد کرد و گفت: اگر امروز زهرا گیتی نژاد یک فرهنگی بازنشسته و اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی و مسئولین ، مردم ، والدین دانش آموزان همه کنار هم قرار گرفتیم و مدرسه میسازیم به این دلیل است تا ایرانی بهتر را بسازیم.

فاطمه مهاجرانی از دانش آموزان خواست تا بهترین باشند در جایگاه های مختلف، و هر کار خوبی که انجام می دهند، بهترین کاری باشد و برای خانواده و جامعه و کشور موثر باشند.

معاون نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تاکید ریاست سازمان نوسازی دکتر رخشانی مهر بر تکریم خیرین خبر داد و تصریح کرد: طرح آجر به اجر، پویش مهر مدرسه، پویش محرم ، پویش من مادرم فرزندان ایران بچه های من و اجرای طرح های بسته تحولی مشارکت های مردمی از اولویت های نوسازی مدارس کشور و ادارات کل زیر مجموعه این سازمان می باشند.