به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان” سید محمد واعظی نژاد” مدیرکل نوسازی مدارس از روند احداث پروژه‌ بزرگ مجتمع‌ آموزشی حیات طیبه شهر کرمان به همراه معاونین این اداره کل بازدید نمود.

مهندس واعظی نژاد در حاشیه این بازدید بیان داشت: مجتمع آموزشی حیاط طیبه شهر کرمان یکی از بزرگترین پروژه های نوسازی مدارس در جنوب شرق کشور است که این پروژه با زیربنای ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع با تعداد ۴۰ کلاس درس، سالن ورزشی،زمین‌چمن‌مصنوعی، آمفی تئاتر، کارگاه و آزمایشگاه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال احداث است.»

وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین عنوان شده است که مدرسه کانون تربیتی محله و تجلی بخش حیات طیبه است. بنابراین باید در طراحی و ساخت مدرسه تدابیری اتخاذ شود که مدرسه به عنوان محیط دوست داشتنی و شوق انگیز برای دانش آموزان تلقی شود و زمینه ارائه خدمات موثر در آن تدارک دیده شود.

عضو شورای آموزش و پرورش استان‌کرمان اذعان داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزایش سرانه فضای فیزیکی دانش آموز در فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی براساس برنامه درسی ملی و منطبق با استانداردهای جهانی در راستای پاسخگویی به ساحت های مختلف آموزشی، تربیتی و ورزشی و دستیابی به ابعاد مناسب و با تاکید بر توسعه مجتمع های آموزشی و تربیتی با توجه به اقتضائات اقتصاد آموزش و پرورش را یکی از مهم ترین اهداف اعلام کرده است.

واعظی نژاد از تاکید دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بر  ساخت مدارس کوچک را پرهزینه است. در مدارس کوچک با چند کلاس نمی توان تمام سرویس ‌های لازم مانند کتابخانه، آزمایشگاه را داشت، اما با حرکت به به سمت ساخت مجتمع آموزشی، می توان تمام خدمات را به دانش‌آموزان ارائه کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس خاطر نشان ساخت: بر این اساس جهت گیری آموزش و پرورش به سمت ساخت مجتمع‌های آموزشی است که از آنها تحت عنوان حیات طیبه نام برده می‌شود. این مجتمع‌های آموزشی، دانش‌آموزان پیش‌دبستانی تا آخر متوسطه دوم را شامل می شود.