به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان:”احمدی لاشکی” در آیین افتتاح هنرستان خیرساز دکتر ایرانی در کبوترخان رفسنجان گفت: از خانواده خیر نیکوکار زنده یاد دکتر ارسطو ایرانی قدردانی می کنم که مرکز آموزش علم و دانش و مهارت را در روستای پرجمعیت بنیان نهادند.

وی اظهار کرد: عملکرد ادارات نوسازی مدارس و آموزش و پرورش با اجرای پروژه های بالای ۱۵ هزار متر مربع در شرایط تحریم قابل تقدیر است.
احمدی لاشکی تقویت هنرستان ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: تعداد زیادی از دانش آموزان وارد رشته های تجربی و انسانی می شوند و بعد از فارغ التحصیلی برای جذب در بازار کار به چالش می خورند و قانون گذار قانون مصوب کرده که دانش آموزان به سمت فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت شوند.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش افزود: در استان کرمان ۴۹ درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

سیدمحمد واعظی نژاد” مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان نیز در این مراسم گفت: این پروژه با ۶ کلاس درس، سالن کارگاهی با ۸۱۸ متر زیربنای آموزشی، ۲۵۰۰ متر مربع محوطه سازی با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سهم خیّر و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبارات نوسازی مدارس ساخته شده است.

وی از مشارکت خوب خیرین رفسنجانی خبر داد و تصریح کرد: این مدرسه با مشارکت مرحوم زنده یاد دکتر ارسطو ایرانی ساخته شده و بعد از فوتشان خانواده آن مرحوم کار را ادامه دادند و امروز شاهد افتتاح این پروژه هستیم.

همچنین امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاسه خیرساز دخترانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) در روستای مهدی آباد واحد، از توابع رفسنجان به زمین زده شد.

“احمد اسکندری نسب” مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم از آغاز عملیات ساخت بیش از ۶۰ کلاس درس به همت خیرین در رفسنجان خبر داد.

وی گفت: این مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در زمینی به مساحت ۲۷۰۰ مترمربع و زیربنای ۴۹۷ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان به همت خیر مدرسه ساز حسن حیدری احداث خواهد شد.