به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان :طی مراسمی با حضور مدیران کل نوسازی مدارس وآموزش و پرورش استان، رئیس اتاق بازرگانی کرمان و جمعی از خیران کلنگ احداث چهل و دومین مدرسه خیر ساز پویش کرمان دانا با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان در رابر به زمین زده شد
واعظی نژاد در آیین کلنگ زنی این مدرسه خیر ساز با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه ساخت ۱۲۰ مدرسه توسط اتاق بازرگانی کرمان افزود: خوشبختانه بعد از گذشت یکسال از زمان انعقاد این تفاهم نامه تا کنون عملیات ساخت ۴۲ باب از این مدارس آغاز شده است.
وی به نهضت مدرسه سازی در استان توسط خیرین اشاره و بیان کرد: اقدامات ماندگار اتاق بازرگانی کرمان در امر مدرسه سازی برای همیشه تاریخ در ذهن مردم دیار کرمان می ماند.
عضو شورای آموزش وپرورش استان با بیان اینکه در سال گذشته ۶۸ مدرسه در قالب ۷۴۲ کلاس درس در استان توسط خیرین کلنگ زنی شده است گفت: در سال ۹۹ نیز به همت خیرین تاکنون عملیات ساخت ۱۸ مدرسه آغاز شده است.
عضو شورای فنی استان کرمان خاطر نشان کرد: این مدرسه خیر ساز در زمینی به مساحت یکهزار و ۲۰۰ متر مربع با زیر بنای ۴۹۷ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان به همت خیر خیر اندیش اعکاف زاده احداث خواهد شد.
شایان ذکر است: زمین این مدرسه خیر ساز به همت خیر خیراندیش «طهماسب فخرالدینی» با زیر بنای یکهزار و ۲۰۰ متر مربع به آموزش و پرورش اهدا شده است.
همچنین در این سفر کلنگ احداث زمین چمن مصنوعی در دبستان روستای ننیز از توابع شهرستان رابر با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان به زمین زده شد.
واعظی نژاد در آیین کلنگ زنی این زمین چمن مصنوعی گفت: در یکسال اخیر عملیات ساخت حدود ۱۵ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان آغاز شده و تعدادی از این زمین‌ها نیز به بهره برداری رسیده است.
وی از انعقاد تفاهم نامه ساخت زمین چمن مصنوعی در مدارس شهرستان های جنوبی و شرقی استان با باشگاه ورزشی مس رفسنجان خبر داد و افزود: ایجاد پویایی و نشاط در مدارس و استعداد یابی از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.
بر پایه این گزارش: کلنگ احداث این زمین چمن مصنوعی در دبستان مسلم ابن عقیل روستای ننیز به مساحت حدود ۸۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان به زمین زده شد