به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان ؛مجتمع آموزشی شهید حاج قاسم سلیمانی اولین مقصد نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بود.

سید محمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در حاشیه بازدید طی گزارشی در خصوص این پروژه گفت: این مدرسه که در شهرک شهرداری واقع شده با ۵ هزار و ۴۰۰ متر زیربنا و ۳۹ کلاس درس جزو بزرگترین و بهترین مدارس استان کرمان است؛ از ابتدایی تا متوسطه را پوشش می دهد و از امکانات رفاهی خوبی از جمله سالن ورزشی و سالن نمازخانه برخوردار خواهد بود.

دکتر زاهدی در این بازدید؛ در جریان جزئیات ساخت و روند پیشرفت این پروژه قرار گرفت و پیشرفت کار را بسیار خوب ارزیابی و از دست اندرکاران تقدیر کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با پیشنهاداتی که در نقشه آن و ورودی بنا داشت؛ گفت: درهای ورودی را خوب انتخاب کنید و موانع را با شهردار منطقه صحبت و هماهنگ کنید حتما موافقت می کند.

وی درباره بودجه این مجموعه نیز گفت: نامه بنویسید و برای تامین آن هماهنگی های لازم را انجام خواهم داد.

در ادامه مدرسه شهید حسین پور جعفری دومین مقصد دکتر زاهدی بود؛ که مدیرکل نوسازی مدارس دد رابطه با این پروژه بیان داشت: مکانی با ۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا که قرار است ۳۶ کلاس درس همراه با تجهیزات از جمله سالن ورزشی و سالن چند منظوره داشته باشد و نیاز آموزشی منطقه را تامین می کند.

وی همچنین از پروژه بزرگ مجتمع آموزشیِ حیات طیبه شهید حاج قاسم سلیمانی که تقریبا تکمیل شده است و درصد زیادی از کار پیش رفته و به زودی افتتاح می گردد، بازدید نمود.

محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این مجتمع آموزشی که در سند تحول بنیادین به حیات طیبه مشهور شده و جزو بزرگترین مجتمع ها می باشد؛ دارای زمین چمن مصنوعی؛ سالن ورزشی؛ سالن آمفی تئاتر؛ سالن های متعدد کارگاهی و آزمایشگاهی است که آموزش را از پیش دبستانی تا متوسطه برعهده دارد و تمام هوشمند است.
واعظی نژاد طی گزارشی تصریح کرد:برای این مجتمع تاکنون ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و با تزریق مابقی اعتبار آن به زودی افتتاح خواهد شد.

عضو شورای فنی استان خاطر نشان ساخت: مجتمع آموزشی ۴۰ کلاسه شهید سلیمانی به زودی و با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح می شود و می تواند بخش زیادی از نیاز آموزشی غرب شهر کرمان را برطرف کند.

هنرستان شهید مغفوری؛ آخرین بخش بازدیدهای دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بود که وی در جریان روند ساخت آن قرار گرفت.

واعظی نژاد گفت: این مجموعه در دو فاز آماده می شود که فاز اول آن؛ دارای ۲ هزار و ۴۱۸ متر زیربنا با ۱۸ کلاس آموزشی و فاز دوم نیز با ۷ هزار متر زیر بنا شامل سالن های کارگاهی؛ آزمایشگاهی و ورزشی است.

وی افزود: در فاز اول ۴ میلیارد تومان هزینه شده و ۶ میلیارد تومان دیگر نیز لازم دارد.

در پایان بازدید از هنرستان دخترانه خیرساز زنده یاد احمد افتخاری آخرین بخش تور بازدید بود.

مدیر کل نوسازی مدارس در رابطه با این پروژه خیری گفت:این مدرسه ۲۴ کلاسه با ۲ هزار و ۶۰۰ متر زیربنا تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.