وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر مجمع خیران مدرسه ساز نبود مشکلات زیادی در آموزش و پرورش و جامعه داشتیم،گفت:مجمع خیران مدرسه ساز ظرفیت بسیار ارزشمندی برای رفع کمبود فضای آموزشی هستند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در همایش تجلیل از خیران مدرسه ساز و فعالان اقتصادی سهیم در ساخت مدارس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در پویش “کرمان دانا گفت: خیران انسان‌های نیک اندیشی هستند و امر خیر مدرسه سازی کاری بی بدیل است، شما خشت روی خشت می‌نهید خشت‌هایی که شما را به بهشت می‌برد.
او با بیان اینکه امروز با افتخار در خدمت شما خیران گرانقدر هستم، گفت: اگر مجمع خیران مدرسه ساز نبود مشکلات زیادی در آموزش و پرورش و جامعه داشتیم، مجمع خیران مدرسه ساز ظرفیت بسیار ارزشمندی برای رفع کمبود فضای آموزشی هستند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۷۰۰۰ هنرستان در کشور داریم که بیش از ۹۰۰ هنرستان غیردولتی هستند، باید به هنرستان بیش از این بها داده شود، هنرستان‌ها باید تبدیل به هنرستان‌هایی با رویکرد شوند.

به گفته نوری اگر بخواهیم به شاخص‌های اجتماعی و توسعه انسانی برسیم باید به مهارت آموزی بیشتر توجه شود، در برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد دانش آموزان ما باید در دوره متوسطه کاردانش و فنی حرفه‌ای تحصیل کنند که اکنون این میزان ۳۵ درصد است.
همایش تجلیل از خیران مدرسه ساز و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در پویش “کرمان دانا” در سالن اجتماعات مدرسه حیات طیبه اتاق بازرگانی کرمان با حضوریوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، مهرالله رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور،نمایندگان مردم کرمان وراور و نیز مردم سیرجان وبردسیر درمجلس ،مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان ومدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان دیگر مسئولان استان برگزار شد.
قبل از برگزاری این جلسه دکتر یوسف نوری از یکی از بزرگترین پروژه های وزارت آموزش وپرورش بازدید به عمل آورد
دکتر مهرالله رخشانی مهر در این بازدید گفت: مجتمع آموزشی حیات طیبه کرمان یکی از بزرگترین پروژه های نوسازی مدارس در جنوب شرق کشور است که این پروژه با زیر بنای۱۵هزار مترمربع با تعداد۴۰ کلاس درس دارای سالن ورزشی،زمین چمن مصنوعی،آمفی تاتر،کارگاه وآزمایشگاه نیز می باشد
وی تصریح کرد : در سند تحول بنیادین عنوان شده است که مدرسه کانون تربیتی محله وتجلی بخش حیات طیبه هست بنابراین در طراحی وساخت این مجتمع آموزش ی مدرسه به عنوان محیط دوست داشتنی وشوق انگیز برای دانش آموزان تلقی شده وزمینه ارائه خدمات موثردرآن پیش بینی شده است.