به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان”سید محمد واعظی نژاد” در سفر وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به جنوب استان در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: ۴۸ درصد اعتبارات ملی نوسازی مدارس با توجه به نیاز جنوب استان به شهرستان‌های جنوبی تعلق یافته است.
به گفته او، در حال حاضر ۱۷۵ پروژه در شهرستان‌های جنوبی در دست اجرا داریم و ۱۲۰ پروژه خیری در سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان از تعهدات خیرین در دست اجراست.
واعظی نژاد گفت: تاکنون ۱۳۶۰ کلاس درس به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در جنوب استان مجهز شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان می‌گوید: متاسفانه با همه اقدامات صورت گرفته هنوز ۱۲ درصد از فضا‌های آموزشی نیاز به تخریب و بازسازی و مقاوم سازی دارد، که عمده این مدارس در مرکز شهرستان‌های ما قرار دارند.
او گفته، در حال حاضر سرانه فضای آموزشی استان ۵/۲ متر مربع به ازاء هر دانش آموز برابر با میانگین کشوری است، ولیکن در شهرستان‌های جنوبی میانگین سرانه فضای دانش آموزشی۴/۱ مترمربع می‌باشد که نیاز این‌کمبود جبران شود.
رحمان جلالی سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی استانداری کرمان نیز گفت: خدمت بی منت به مردم و تلاش شبانه روزی دولت مردان با حضور وزرای دولت و حضور سرزده رئیس محترم جمهور در مناطق سیل زده استان نمونه‌ای کار‌های دولت مردمی است.
او می‌گوید: آموزش حضوری اولویت اصلی استانداری کرمان است و در راستای تحقق این مهم، کارگروه رفع موانع آموزش حضوری در استان کرمان تشکیل می‌شود.
جلالی گفت: مقاوم سازی و بازسازی مدارس مناطق سیل زده و احداث مدارس جدید با همکاری مدیران آموزش و پرورش، خیران، فرمانداران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بسیار مهم است.
رضا رضایی مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان گفته، مقام سازی و استاندارد سازی فضا‌های آموزشی در مناطق جنوبی لازمه ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در این مناطق است.
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در بخش جازموریان رودبار جنوب تحصیل می کنند.
او بر استقلال آموزش و پرورش در بخش جازموریان تاکید کرد.
او می‌گوید: ۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۱۰۲ مدرسه بخش اسماعیلی بلوک جیرفت و۷ هزار دانش آموز در بیش از ۹۰ مدرسه چاه دادخدا از توابع قلعه گنج در حال تحصیل بوده و استقلال آموزش و پرورش در این بخش‌ها نیز ضروری است.
رضایی گفته، بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز در یک هزار و ۶۱۴ مدرسه مناطق جنوبی استان کرمان در حال تحصیل هستندو متاسفانه بیش از ۷۰ درصد مدارس این مناطق فاقد حصار هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۲۴۲ مدرسه در سیل اخیر در مناطق جنوبی استان آسیب دیده اند، افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۱۵ درصد مدارس این مناطق در سیل اخیر دچار خسارت شده اند.