عملیات ساخت مدرسه دانش آموزان اوتیسم در شهر کرمان طی مراسمی نمادین با حضور دانش آموزان اوتیسم و خانواده هایشان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان،صبح امروز؛ با حضور امام جمعه استان، استاندار کرمان، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت راهسازی و ساختمانی ۱۱۵، مهندس رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان و دکتر رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان مراسم آغاز ساخت عملیات این پروژه برگزار شد.

مهندس هدایتی در حاشیه این مراسم گفت: با دستور دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در هر استان باید یک مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم ساخته شود که خدا رو شکر با مشارکت شرکت ۱۱۵ به عنوان خیر مدرسه ساز امروز عملیات ساخت این مدرسه آغاز گردید.

هدایتی با قدردانی از شرکت راهسازی ۱۱۵ و ورود این شرکت در امر مقدس مدرسه سازی بیان داشت: ساختمان آموزشی این مدرسه یک هزار و ۳۰۰ متر مربع زیر بنا دارد که با اسکلت فلزی ساخته می شود.

وی افزود: طراحی این پروژه آموزشی خاص دانش آموزان اوتیسم است که توسط دفتر فنی و معماران و طراحان اداره‌کل نوسازی مدارس کرمان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع انجام شده است.

عضو شورای فنی استان تصریح کرد: ساختمان آموزشی با مشارکت خیر تعهد شده و تکمیل پروژه حصار و محوطه سازی توسط نوسازی مدارس کرمان انجام خواهد شد.

رضا هدایتی خاطر نشان ساخت: با توجه به شرایط و نوع معلولیت بچه ها ابعاد کلاس برای پذیرش حداکثر ۱۲ تا ۱۵ نفر طراحی شده و تعداد ۱۸ کلاس با فضا های جنبی و گفتار درمانی و کار درمانی پیش بینی شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس اظهار داشت: این مراسم به صورت نمادین برگزار شد در حالیکه فنداسیون پروژه اجرا شده است.

مهندس طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان در این‌مراسم‌گفت: قصد داریم بهترین مدرسه اوتیسم کشور را در کرمان بسازیم.

وی با اشاره به اینکه مدرن ترین مرکز ناببینایان و ناشنوایان تا چند ماه آینده در کرمان‌افتتاح خواهد شد ، تصریح کرد: به همت فعالان اقتصادی و حمایت جدی مسئولین انشالله بتوانیم به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنیم.

مهندس طبیب زاده از مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش خواست: تا وقفه ای در ساخت این مدرسه ایجاد نشود زیرا والدین دانش آموزان بسیار خوشحال هستند که این مدرسه برای فرزندانشان در حال ساخت است.

دکتر زینی وند استاندار کرمان در این مراسم گفت: دستگاههای اجرایی باید به شکلی برنامه ریزی کنند که شرایط زندگی در جامعه برای دانش آموزان اوتیسم فراهم‌شود.

در پایان با حضور مسئولین از دانش آموزان اوتیسم با اهدا جوایزی تجلیل شد.