به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان؛ با حضور وزیر آموزش و پرورش، امام‌جمعه کرمان،نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی،فرمانده سپاه ثارالله استان، استاندار، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران کلنگ ساخت اردوگاه دانش آموزی راهیان مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به زمین زده شد.

مهندس رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در حاشیه آیین کلنگ زنی این اردوگاه گفت: اردوگاه دانش آموزی راهیان مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فراتر از اردوگاههای دیگر طراحی و ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولین پای کار هستند تا این اردوگاه ساخته شود، افزود: برای شروع ساخت این اردوگاه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از ردیف بودجه فرهنگی کشور به این پروژه اختصاص یافته است.

عضو شورای فنی استان تصریح کرد: این اردوگاه در بالا دست هنرستان رضوان شهر کرمان ساخته می شود و مواردی از قبیل دسترسی و نزدیکی به گلزار شهداء، انتخاب منطقه خوش آب و هوای اردوگاهی، در مسیر سیلاب نبودن و …در جانمایی آن لحاظ شده است.

مهندس هدایتی با اشاره به اینکه این اردوگاه با همکاری سپاه ثارالله استان، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس ساخته می شود، خاطر نشان ساخت: اجرای فضای سبز این اردوگاه بر عهده سپاه ثارالله استان می باشد و نوسازی مدارس بحث طراحی مدیریت سبز من جمله اجرای فاضلاب خاکستری،کلکتورهای خورشیدی، سیستم های تهویه بهینه، عایق های گرمایشی و سرمایشی و … را در این پروژه اجرا خواهد کرد.

عضو شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: طبق سایت جانمایی این پروژه سردر با تمثال مبارک شهید حاج قاسم سلیمانی، خوابگاه ، سلف سرویس ، مسجد ، سالن امفی تئاتر ، درمانگاه، آتش نشانی، سالن ورزشی، زمین فوتبال ، پارکینگ و … اجرا خواهد شد.

دکتر رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از پیگیری پروفسور زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت : ایشان پیگیری کردند و مصوبه تخصیص بودجه این اردوگاه را اخذ نمودند و اکنون در کرمان ۳۰ هکتار زمین در منطقه خوش آب و هوا و مشرف به شهر کرمان و گلزار شهداء کرمان جهت ساخت این اردوگاه اختصاص یافته است.

دکتر رضایی تصریح کرد: با مساعدت دکتر نوری مقام عالی وزارت آموزش و پرورش به مساحت ۵ هکتار ساختمان جدید دانشگاه فرهنگیان کرمان نیز در این منطقه ساخته خواهد شد.

وی افزود: تفاهم‌نامه ای بین سپاه ثارالله، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش ، استانداری منعقد خواهد شد تا همه دستگاهها برای اجرای هر چه بهتر این پروژه پای کار باشند.

دکتر زینی وند استاندار کرمان در این مراسم بیان داشت: از وزیر آموزش و پرورش قدردانی می کنم که توجه ویژه به استان کرمان دارند و به مناطق محروم جنوب سفر کردند و امروز سومین سفر خود را به کرمان داشته اند که منشا خیر و برکات فراوان برای دستگاه بزرگ تعیلم و تربیت استان است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان‌کرمان چشم انداز متفاوتری با روندهای عادی به واسطه مزار مطهر شهید سلیمانی پیدا کرده است، تصریح کرد: بصورتی جلوه هایی از اربعین کربلا را در کرمان دیدیم و پیش بینی این است که استان کرمان جزو استان های زیارتی خواهد شد.

وی از مطالعات طرح جامع گلزار شهدا کرمان خبر داد و گفت: ما در استان با چشم‌انداز بلند مدت آماده می شویم‌ تا خیل عظیم زائرین سردار دلها از جای جای جهان را پذیرایی کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در این مراسم بیان داشت: این اروگاه به محوریت شهید شاخص و سیدالشهداء جبهه مقاومت انشالله رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش اردوگاه های زیادی دارد ، تصریح کرد: این اردوگاه بایستی با بقیه اردوگاه ها متفاوت باشد و به کانونی تبدیل شود برای ترویج مکتب شهید سلیمانی و میهمانان سرتاسر جهان و دوستداران شهید سلیمانی را بتوانیم در این اردوگاه پذیرش کنیم .

دکتر نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: آنچه اردوگاه را اردوگاه میکند آن فعالیت های تربیتی است که در آن اردوگاه انجام می شود.
دکتر نوری هدف ساخت این اردوگاه را ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: نوسازی مدارس بایستی به معماری این پروژه توجه ویژه داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان ساخت: دانش آموزان علاوه بر مدرسه بایستی در مکان‌های تربیتی تحت آموزش قرار گیرند.