به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان رضا هدایتی در این دیدار گفت: خیر نیکوکار خانم‌ اختر مهرابی هنرمند نیت کردند که با ساخت مدرسه ای بزرگ در شهر کرمان به نام‌ همسر مرحومشان شادروان «احمد افتخاری» را زنده نگه دارند.
وی در رابطه با مشخصات پروژه آموزشی هنرستان شادروان احمد افتخاری گفت: برای این هنرستان فنی و حرفه ای ۹کلاس درس بزرگ و ۹ کارگاه و آزمایشگاه پیش بینی شده است.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه این واحد آموزشی از سالن چند منظوره نیز بهره می برد، تصریح کرد: این سالن ۴۸۰متر مربع زیر بنا دارد و زیربنای آموزشی این هنرستان ۳ هزار متر مربع طراحی شده است.
رضا رضایی بیان کرد: خانم‌ هنرمند که از بانوان خیر کرمانی است، در امور عام المنفعه دستی بر آتش دارد و علاوه بر مشارکت در ساخت مدرسه قصد دارد خوابگاهی در این‌ واحد آموزشی پیش بینی کند تا دانش آموزان بی بضاعت از فضای خوابگاهی بهره برند.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان به همراه مدیر کل آموزش و پرورش استان با خیر خیراندیش مدرسه ساز «اختر مهرابی زاده هنرمند» دیدار و گفتگو کرد.
گفتنی است: مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در این دیدار با اهدا لوح سپاس از خانم اختر مهرابی زاده هنرمند تقدیر و تشکر کرد.