به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان، رضا هدایتی گفت: در راستای طرح تحولی مشارکت‌های مردمی آجر به آجر و به منظور ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی و نهادینه سازی این فرهنگ ارزشمند و معنوی در رده‌های سنی کودکان و نوجوانان و خانواده‌هایشان، همزمان با فرارسیدن دهه مبارک کرامت و ایام ولادت کریمه اهل‌بیت، حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) و عالم آل محمد، حضرت علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام)، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اقدام به برگزاری پویش ملی “صحن حرم، مدرسه‌ام” تا روز عید غدیر خم کرده است.
وی افزود: ضرورت دارد همچنان در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی این پویش اقدام لازم صورت گیردتا بتوانیم به رتبه های بالاتری در کشور در زمینه مشارکت دست یابیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان اظهار داشت: موضوع زمین های ورزشی برای طرح شهید سلیمانی و توسعه سالن های ورزشی مدنظر است، بعضی از شهرستان ها یا مناطق سالن فوتسال می خواهند که اگر هزینه تامین شود می تواند محقق شود.
هدایتی گفت: مشارکت مردم استان در کشور رصد می شود، از ۵ هزار تومان تا هر مبلغی می توان مشارکت داشت، برای جلب مشارکت های مردمی بیشتر در این خصوص باید تلاش شود.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در شهرستان نرماشیر حدود ۴۰۰ مشارکت داشته ایم باید همتی صورت گیرد تا مشارکت حداکثری شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان گفت: موضوع تجهیزات هنرستان ها و تجهیزات کلاسی مناطق محروم مورد توجه قرار گیرد، فضای سوله ای ما و فضای انبار محدود است و باید تجهیزات از انبار به مناطق و شهرستان ها سریعتر منتقل شود، حداکثر ظرف مدت ده روز آینده باید تجهیزات منتقل شود در غیر این صورت به سایر شهرستان ها تعلق می گیرد.
هدایتی تصریح کرد: مدرسه دایری که کانکسی اداره می شود اطلاع رسانی شود تا مدرسه ای دیگر جایگزین شود، در اعتبارات ۱۴۰۱ این موضوع دیده شده تا این مدارس جمع شوند.
بر پایه این گزارش، گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان در روز دوم در شهر مس سرچشمه رفسنجان در حال برگزاری است.