به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان رضا هدایتی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در حاشیه‌ی سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور در رابطه با محورهای پنج‌گانه‌ی این اجلاس بیان داشت: سند تحوّل بنیادین آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین سند بالادستی در نظام تعلیم و تربیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سازمان نوسازی مدارس نیز به عنوان یکی از نهادهای وابسته به وزارت آموزش و پرورش بی‌شک توجه ویژه‌ای به این سند دارد.

وی افزود: اجرایی نمودن زیرنظام «تامین فضا، تجهیزات و فنّاوری» در سند تحوّل بنیادین آموزش و پرورش بر عهده‌ی ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها قرار گرفته است.

هدایتی ادامه داد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که بارها بر اهمیت اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید و از تاخیرهای به وجود آمده در اجرای این سند گلایه فرموده‌اند، ما در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان به عنوان یکی از مجریان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تمام تلاش خود را معطوف به اجرایی کردن هرچه‌سریع‌تر این زیر نظام کرده‌ایم تا بتوانیم بخشی از تاخیرهای به وجود آمده در دولت‌های پیشین را نیز جبران کنیم.

او اضافه کرد: دولت مردمی و مجموعه‌ی وزارت آموزش و پرورش در یک سال اخیر نشان داده است که برای اجرای دقیق این سند و عمل به منویات مقام معظم رهبری و رسیدن به اهداف تمدن جهانی اسلامی و الگوی مکتب امام خمینی، عزمی جدی و جهادی دارد.

رضا هدایتی افزود: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در همین راستا و بر اساس اهداف زیرنظام «تامین فضا، تجهیزات و فنّاوری» در هفته‌ی دولت و همچنین شروع سال تحصیلی جدید به ترتیب تعداد ۱۹ مدرسه با ۱۸۰ کلاس درس از محل اعتبارات ملی و همچنین مشارکت خیرین محترم مدرسه ساز تحویل آموزش و پرورش استان خواهد داد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان اذعان داشت: همچنین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی تعداد ۱۳۰۰ کلاس درس در استان کرمان تا مهرماه استاندارد سازی خواهد شد و سیستم‌های حدود ۴۰۰ کلاس درس نیز تعمیر شده‌اند.

هدایتی افزود: علاوه بر این تعداد ۷۹ چشمه سرویس بهداشتی در مدارس فاقد امکانات در دست ساخت است که تا ابتدای مهرماه تکمیل و تحویل مدارس استان خواهد شد.