به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، صبح امروز ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ مدرسه‌ی خیرساز محمدرضا ترکیان به بهره‌برداری رسید.

بر پایه‌ی این گزارش، مدرسه‌ی دو کلاسه‌ی دکتر فرامرز ترکیان واقع در روستای کل‌آباد از توابع شهرستان نرماشیر امروز طی مراسمی با حضور رضا هدایتی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان، محمدرضا فرح‌بخش معاون مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس استان کرمان، خانواده‌ی مرحوم فرامرز ترکیان و تعدادی از مسئولان و مردم افتتاح شد.

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از خانواده‌ی مرحوم فرامرز ترکیان، گفت: بعد از دو سال درگیری با بیماری منحوس کرونا بالاخره مدارس حضوری خواهد شد.

هدایتی افزود: مدرسه‌ای که امروز افتتاح می‌کنیم یک مدرسه‌ی دوکلاسه است که ۱۵۰ متر زیربنا دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به تعهد ۷۰ درصدی دولت در ساخت مدرسه‌ی دکتر فرامرز ترکیان، اذعان داشت: تقریبا تا پایان سقف را خیر محترم متقبل شدند و بقیه‌ی پروژه را دولت بر حسب وظیفه‌ای که داشت تکمیل کرد.

هدایتی در خصوص جلب مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در استان کرمان، افزود: خدا را شکر در سه چهار سال گذشته در استان اقبال خیلی خوبی در زمینه‌ی مدارس خیرساز داشته‌ایم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: طبق قانون اگر خیرین ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌ی ساخت مدرسه‌ای را متقبل شوند، دولت وظیفه دارد که برای تکمیل مدرسه اعتبار بگذارد و این راه خیلی خوبی است برای جبران کمبودهایی که در بحث فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش وجود دارد.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس و یادبود، از خیرین خیراندیش مدرسه‌ساز خانم‌ها کوکب ساوجی و محبوبه امنیان و آقایان علی‌رضا ترکیان و حمیدرضا ترکیان توسط اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است مدرسه‌ی دکتر فرامرز ترکیان با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان ساخته شده که ۳۰ درصد این مبلغ توسط خانواده‌ی مرحوم دکتر فرامرز ترکیان تامین شده است.