هم‌زمان با نزدیک شدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، مدیرکل نوسازی مدارس استان با حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این دیدار ضمن قدردانی از توجه ویژه‌ی دادگستری استان کرمان در پی‌گیری وضعیت ساماندهی مناطق حاشیه‌ای شهرهای استان، گفت: نوسازی مدارس استان کرمان تاکنون نسبت به ساخت سه مدرسه در شهرک الله‌آباد کرمان اقدام کرده است که دو مورد آن به آموزش و پرورش تحویل داده شده و مدرسه‌ی سوم هم در دست اجراست و نود درصد عملیات ساخت آن انجام شده و ان‌شاالله طی چند ماه آینده آماده‌ی تحویل خواهد بود.

هدایتی ضمن اشاره به این‌که نوسازی مدارس توجه خاصی به ساخت مدرسه در مناطق حاشیه‌ای دارد، افزود: مدرسه‌ی در حال ساخت شهرک الله‌آباد ۱۲ کلاسه و مربوط به مقطع ابتدایی است.

هدایتی با اشاره به جمعیت مناطق حاشیه‌ای، افزود: با تکمیل و تحویل مدارس جدید، وضعیت دسترسی ساکنین این مناطق به مدارس بهبود قابل توجهی پیدا می‌کند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به ساخت مدرسه در دوردست‌ترین نقاط روستایی استان توسط نوسازی مدارس، گفت: با ساخت مدرسه در مناطق مختلف، با توجه به این‌که مدرسه یک کانون فرهنگی و مرکزی برای رشد و توسعه است، کم‌کم سایر زیرساخت‌ها و امکانات نیز در آن منطقه فراهم‌ می‌شود.

هدایتی با گفتن این نکته که امسال بعد از دو سال درگیری با بیماری منحوس کرونا، مدارس به صورت کامل از ابتدای سال تحصیلی حضوری خواهد بود، اعلام کرد: مهرماه امسال تعداد ۹۰۰۰ کلاس درس در سطح کشور توسط نوسازی مدارس به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود که از این تعداد، ۶۰۰ کلاس متعلق به استان کرمان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، بالای ۴۰۰ پروژه‌ی فعال در سطح استان دارد که از این تعداد ۲۰۰ پروژه مربوط به ساخت مدرسه و سایر پروژه‌ها مربوط به ساخت سرویس بهداشتی، محوطه‌سازی و… است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در رابطه با اسناد مالکیت مدارس و اقدامات انجام شده در استان کرمان، گفت: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش پی‌گیر این مساله است که با اختصاص اعتبار به وضعیت اسناد املاک خود سامان ببخشد.

هدایتی ادامه داد: به عنوان مثال می‌توان به هنرستان رسالت در بلوار جمهوری اشاره کرد که با وجود ارزشمند بودن زمین، سالیان متمادی سند نداشت اما خوشبختانه اخیرا سند آن گرفته شده است.