دکتر مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن سفری یک روزه به کرمان در مراسم تشییع پیکر پاک شهید سردار سید حمیدرضا هاشمی شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، صبح امروز دکتر مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی کشور به همراه هیئت همراه و جمعی از کارکنان اداره کل نوسازی مدارس کرمان، ضمن شرکت در مراسم باشکوه تشییع شهید مدافع امنیت سردار هاشمی، به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش، پیام تسلیت یوسف نوری را به مردم کرمان، خانواده‌‌ی شهید هاشمی و سایر حاضران در این مراسم ابلاغ کرد.

در ادامه‌ی سفر رئیس سازمان نوسازی کشور به کرمان طی مراسمی یک مدرسه‌ی ۱۲ کلاسه‌‌ی آماده‌ی بهره‌برداری در روستای قنات‌ملک از توابع شهرستان رابر به نام سردار شهید سید حمیدرضا هاشمی مزین شد.

شرکت در مراسم ترحیم شهید کرامت باسزه و آئین کلنگ‌زنی چمن مصنوعی شهید کرامت باسزه در شهر بزنجان از توابع شهرستان بافت از دیگر برنامه‌های سفر دکتر رخشانی‌مهر به کرمان بود‌.

دکتر رخشانی‌مهر در حاشیه‌ی مراسم کلنگ‌زنی چمن مصنوعی شهید کرامت باسزه، ضمن تسلیت مجدد شهادت سردار شهید سید حمیدرضا هاشمی، گفت: امروز ما دوست بسیار خوبی را از دست داده‌ایم و اصلا زبان من یاری نمی‌کند که اسم سردار شهید هاشمی را به عنوان شهید ببرم چراکه اصلا من باورم نمی‌شود که این مرد بزرگوار را از دست داده‌ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سابقه‌ی دوستی و ارتباط تنگاتنگ خود با سردار شهید هاشمی افزود: ایشان کارهای بزرگی در استان سیستان و بلوچستان انجام دادند و انصافا امنیتی که در این سال‌ها در سیستان و بلوچستان برقرار بود به واسطه‌ی تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی این سردار شهید بود.

رخشانی‌مهر ادامه داد: ما امروز برای تشکر و قدردانی از زحماتی که ایشان در این سال‌ها در سیستان و بلوچستان کشیدند و به پاس قدردانی و قدرشناسی، برای شرکت در مراسم تشییع پیکر این شهید آمدیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مزین شدن نام چند مدرسه به نام مبارک شهید سردار هاشمی، گفت: آقای وزیر دستور دادند که یک مدرسه را در استان کرمان و یک مدرسه‌ی دیگر را در استان سیستان و بلوچستان به نام این شهید نام‌گذاری کنیم.

وی با اشاره به بازدید از مدرسه‌ی ۱۲ کلاسه‌ی شهید سردار هاشمی در روستای قنات‌ملک از توابع شهرستان رابر که هم‌زمان با تشییع پیکر شهید سردار هاشمی به نام مبارک این شهید مزین شد، افزود: خوشبختانه قسمت این مرد بزرگ این بود که این مدرسه‌ی ۱۲ کلاسه که امروز از آن بازدید کردیم در آستانه‌ی افتتاح باشد و ان‌شاالله ظرف یک ماه آینده این مدرسه به بهره‌برداری خواهد رسید.

رخشانی‌مهر گفت: در سیستان و بلوچستان هم همین‌طور یک مدرسه‌ی بزرگ فاخر ۱۲ کلاسه را به نام ایشان نام‌گذاری کردیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ضمن تشکر و قدردانی از حضور مسئولان استانی و شهرستانی، در رابطه با اردوگاه بین‌المللی راهیان مکتب شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: با اجرایی شدن این اردوگاه که عملیات اجرایی آن هم شروع شده است، ان‌شاالله این پروژه به عنوان یک پروژه‌ی ملی برای وزارت آموزش و پرورش و برای اداره کل آموزش و پرورش در استان یک طرح فاخر و ماندگار خواهد شد و همگان از آن بهره‌مند می‌شوند‌.

گفتنی است که شب گذشته در مراسم وداع با شهید سردار هاشمی که در مسجد قائم شهر کرمان برگزار شد، پیام تسلیت دکتر رخشانی‌مهر توسط مهندس رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان به حاضران و عزاداران ابلاغ شد.